Przejdź do stopki

Patronat Burmistrza

ZARZĄDZENIE NR 195.2025

BURMISTRZA ZATORA

z dnia 2 stycznia 2025 r.

 

w sprawie obejmowania imprez i wydarzeń Patronatem Honorowym Burmistrza Zatora

Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r., poz. 609 z późn. zm.) Burmistrz Zatora zarządza co następuje:

§1

Wprowadza się ,,Regulamin przyznawania Patronatu Honorowego Burmistrza Zatora”. Regulamin ten stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia. Wzór wniosku o objęcie Honorowym Patronatem stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Zarządzenia.

§2

Wykonanie Zarządzenia powierza się Kierownikowi Referatu Cyfryzacji i Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Zatorze.

§3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

Regulamin

Przyznawania Honorowego Patronatu Burmistrza Zatora

 

§1

1. Niniejszy regulamin określa zasady przyznawania przez Burmistrza Zatora patronatów honorowych.

2. Użyte w Zarządzeniu określenia oznaczają:

1) patronat – Honorowy Patronat Burmistrza Zatora;

2) Burmistrz - Burmistrz Zatora;

3) przedsięwzięcie - impreza lub wydarzenie kulturalne, sportowe, rekreacyjne, promocyjne itp., którego organizator ubiega się o objęcie patronatem;

4) wniosek - wniosek o objęcie imprezy patronatem.

 

§2

1. Patronat jest wyrazem wyróżnienia, podkreślającego szczególny charakter przedsięwzięcia i jego rangę kulturową, społeczną i promocyjną, szczególnie dla Gminy Zator.

2. Patronat przyznawany jest przedsięwzięciom na terenie Gminy Zator. W wyjątkowych przypadkach patronatem może być objęte przedsięwzięcie odbywające się poza Gminą Zator, którego realizacja przyczyni się do promocji Gminy i tworzenia jej pozytywnego wizerunku.

3. W przypadku przedsięwzięć cyklicznych, patronat jest udzielany odrębnie na każdą edycję.

4. Patronatem nie obejmuje się instytucji, lecz konkretne wydarzenia.

5. Nie przyznaje się patronatu inicjatywom o charakterze komercyjnym i reklamowym.

 

§3

1. Objęcie przedsięwzięcia patronatem nie oznacza deklaracji wsparcia finansowego, rzeczowego lub organizacyjnego, wydania materiałów promocyjnych, ani osobistego udziału Burmistrza w zaplanowanym wydarzeniu.

2. Organizator obowiązany jest wypełnić Wniosek o Patronat Honorowy Burmistrza Zatora dostępny na stronie internetowej: zator.pl. Wniosek ten stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.

3. Wniosek, o którym mowa w ust. 2, należy dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Zatorze w jeden wybrany sposób:

1) złożyć na Dzienniku Podawczym,

2) przesłać listownie na adres: Urząd Miejski w Zatorze, Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 1, 32-640 Zator,

3) przesłać w wersji elektronicznej na adres: gmina@zator.pl

4. Wniosek o patronat należy złożyć nie później niż na 21 dni przed planowanym terminem przedsięwzięcia. Wnioski przesłane po tym terminie mogą nie zostać rozpatrzone. Jedynie w uzasadnionych przypadkach Burmistrz może uwzględnić wnioski złożone po przekroczeniu tego terminu.

5. Wnioski można składać przez cały rok.

 

§4

1. Decyzję o objęciu przedsięwzięcia patronatem podejmuje Burmistrz w odpowiedzi na kierowany do Niego wniosek.

2. Organizator może zostać zobowiązany do złożenia dodatkowych wyjaśnień w sprawie planowanego przedsięwzięcia.

3. Złożenie wniosku nie jest równoznaczne z objęciem patronatem.

4. Termin do sporządzenia przez Burmistrza pisemnej odpowiedzi w sprawie przyznania lub odmowy przyznania patronatu wynosi 7 dni od dnia wpływu wniosku do Urzędu Miejskiego w Zatorze.

5. Odmowa udzielenia patronatu przez Burmistrza Zatora nie wymaga uzasadnienia.

 

§5

1. Organizator, który uzyskał patronat, zobowiązany jest do poinformowania uczestników przedsięwzięcia o tym wyróżnieniu.

2. Organizator może posługiwać się informacją o przyznanym honorowym patronacie dopiero po otrzymaniu odpowiedzi o jego przyznaniu przez Burmistrza Zatora.

2. W przypadku przyznania patronatu, organizator przedsięwzięcia zobowiązany jest do umieszczenia informacji na ten temat w materiałach promocyjnych, reklamowych i informacyjnych przedsięwzięcia. Treść tych materiałów wymaga akceptacji przez Referat Cyfryzacji i Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Zatorze.

3. Podczas trwania przedsięwzięcia, któremu przyznany został Patronat, organizator ma obowiązek umieszczenia znaków oraz materiałów promocyjnych Gminy Zator w widocznym miejscu. W kwestiach sposobu umieszczenia herbu/loga Gminy Zator oraz informacji o patronacie, organizator zobowiązany jest uzgodnić to z Referatem Cyfryzacji i Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Zatorze.

 

 

 Pliki do pobrania