ZARZĄDZENIE NR 195.2025
BURMISTRZA ZATORA
z dnia 2 stycznia 2025 r.
w sprawie obejmowania imprez i wydarzeń Patronatem Honorowym Burmistrza Zatora
Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r., poz. 609 z późn. zm.) Burmistrz Zatora zarządza co następuje:
§1
Wprowadza się ,,Regulamin przyznawania Patronatu Honorowego Burmistrza Zatora”. Regulamin ten stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia. Wzór wniosku o objęcie Honorowym Patronatem stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Zarządzenia.
§2
Wykonanie Zarządzenia powierza się Kierownikowi Referatu Cyfryzacji i Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Zatorze.
§3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Regulamin
Przyznawania Honorowego Patronatu Burmistrza Zatora
§1
1. Niniejszy regulamin określa zasady przyznawania przez Burmistrza Zatora patronatów honorowych.
2. Użyte w Zarządzeniu określenia oznaczają:
1) patronat – Honorowy Patronat Burmistrza Zatora;
2) Burmistrz - Burmistrz Zatora;
3) przedsięwzięcie - impreza lub wydarzenie kulturalne, sportowe, rekreacyjne, promocyjne itp., którego organizator ubiega się o objęcie patronatem;
4) wniosek - wniosek o objęcie imprezy patronatem.
§2
1. Patronat jest wyrazem wyróżnienia, podkreślającego szczególny charakter przedsięwzięcia i jego rangę kulturową, społeczną i promocyjną, szczególnie dla Gminy Zator.
2. Patronat przyznawany jest przedsięwzięciom na terenie Gminy Zator. W wyjątkowych przypadkach patronatem może być objęte przedsięwzięcie odbywające się poza Gminą Zator, którego realizacja przyczyni się do promocji Gminy i tworzenia jej pozytywnego wizerunku.
3. W przypadku przedsięwzięć cyklicznych, patronat jest udzielany odrębnie na każdą edycję.
4. Patronatem nie obejmuje się instytucji, lecz konkretne wydarzenia.
5. Nie przyznaje się patronatu inicjatywom o charakterze komercyjnym i reklamowym.
§3
1. Objęcie przedsięwzięcia patronatem nie oznacza deklaracji wsparcia finansowego, rzeczowego lub organizacyjnego, wydania materiałów promocyjnych, ani osobistego udziału Burmistrza w zaplanowanym wydarzeniu.
2. Organizator obowiązany jest wypełnić Wniosek o Patronat Honorowy Burmistrza Zatora dostępny na stronie internetowej: zator.pl. Wniosek ten stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
3. Wniosek, o którym mowa w ust. 2, należy dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Zatorze w jeden wybrany sposób:
1) złożyć na Dzienniku Podawczym,
2) przesłać listownie na adres: Urząd Miejski w Zatorze, Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 1, 32-640 Zator,
3) przesłać w wersji elektronicznej na adres: gmina@zator.pl
4. Wniosek o patronat należy złożyć nie później niż na 21 dni przed planowanym terminem przedsięwzięcia. Wnioski przesłane po tym terminie mogą nie zostać rozpatrzone. Jedynie w uzasadnionych przypadkach Burmistrz może uwzględnić wnioski złożone po przekroczeniu tego terminu.
5. Wnioski można składać przez cały rok.
§4
1. Decyzję o objęciu przedsięwzięcia patronatem podejmuje Burmistrz w odpowiedzi na kierowany do Niego wniosek.
2. Organizator może zostać zobowiązany do złożenia dodatkowych wyjaśnień w sprawie planowanego przedsięwzięcia.
3. Złożenie wniosku nie jest równoznaczne z objęciem patronatem.
4. Termin do sporządzenia przez Burmistrza pisemnej odpowiedzi w sprawie przyznania lub odmowy przyznania patronatu wynosi 7 dni od dnia wpływu wniosku do Urzędu Miejskiego w Zatorze.
5. Odmowa udzielenia patronatu przez Burmistrza Zatora nie wymaga uzasadnienia.
§5
1. Organizator, który uzyskał patronat, zobowiązany jest do poinformowania uczestników przedsięwzięcia o tym wyróżnieniu.
2. Organizator może posługiwać się informacją o przyznanym honorowym patronacie dopiero po otrzymaniu odpowiedzi o jego przyznaniu przez Burmistrza Zatora.
2. W przypadku przyznania patronatu, organizator przedsięwzięcia zobowiązany jest do umieszczenia informacji na ten temat w materiałach promocyjnych, reklamowych i informacyjnych przedsięwzięcia. Treść tych materiałów wymaga akceptacji przez Referat Cyfryzacji i Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Zatorze.
3. Podczas trwania przedsięwzięcia, któremu przyznany został Patronat, organizator ma obowiązek umieszczenia znaków oraz materiałów promocyjnych Gminy Zator w widocznym miejscu. W kwestiach sposobu umieszczenia herbu/loga Gminy Zator oraz informacji o patronacie, organizator zobowiązany jest uzgodnić to z Referatem Cyfryzacji i Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Zatorze.