DZ/1 - Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia
Urząd Miejski w Zatorze
32-640 ZATOR, Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 1
tel. +48 33 841 22 15, fax. +48 33 841 02 06
mail: gmina@zator.pl, strona: www.zator.pl
godziny przyjmowania interesantów:
poniedziałek, środa, czwartek: 730 - 1530
wtorek: 730 - 1700, piątek: 730 - 1400
WNIOSEK O WYDANIE DECYZJI O ŚRODOWISKOWYCH UWARUNKOWANIACH
|
DZ/1 |
Wymagane dokumenty:
|
-
W przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko – kartę informacyjną przedsięwzięcia spełniającą wymogi art. 62a ustawy i umożliwiającą analizę kryteriów, o których mowa w art. 63 ust. 1 ustawy;
-
W przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko
– raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko spełniający wymagania określone w art. 66 i 74a ustawy;
- w przypadku gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 ww. ustawy
– kartę informacyjną przedsięwzięcia spełniającą wymogi art. 62a ustawy UUOŚ i umożliwiające analizę kryteriów, o których mowa w art. 63 ust. 1 ustawy;
- raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko lub kartę informacyjną przedsięwzięcia
- przedkłada się w formie pisemnej oraz na informatycznych nośnikach danych z ich zapisem w formie elektronicznej w liczbie odpowiednio po jednym egzemplarzu dla organu prowadzącego postępowanie oraz każdego organu opiniującego i uzgadniającego. Zgodnie z art. 62 a ust. 2 ustawy KIP podpisuje autor, a w przypadku gdy jej wykonawcą jest zespół autorów - kierujący tym zespołem, wraz z podaniem imienia i nazwiska oraz daty sporządzenia karty informacyjnej przedsięwzięcia;
-
Poświadczona przez właściwy organ kopia mapy ewidencyjnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmująca przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz przewidywany obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę;
-
Wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej, wydane przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, o którym mowa w ust. 3a zdanie drugie ustawy, z zastrzeżeniem ust. 1a. z tym, że jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10, nie wymaga się dołączenia wypisu z rejestru gruntów lub innego dokumentu wydanego przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków.
W razie wątpliwości organ może wezwać inwestora do dołączenia powyższego dokumentu, w zakresie niezbędnym do wykazania, że liczba stron postępowania przekracza 10;
-
Mapa (w postaci papierowej oraz elektronicznej), w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę, wraz z wyznaczoną odległością 100 m od granic przewidywanego terenu, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie;
- w celu jak najszybszego przeprowadzenia procedury oraz uzyskiwania jednoczesnych opinii innych organów (RDOŚ, PPIS i PGWWP) zalecane jest przedłożenie min. 4 egzemplarzy mapy;
-
W przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 10 ustawy, wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych polegających na wycince drzew i krzewów, o ile prace takie przewidziane są do realizacji;
-
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej;
-
Pełnomocnictwo w oryginale lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa (o ile pełnomocnik został ustanowiony);
Wymieniony Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko bądź Kartę informacyjną przedsięwzięcia przedkłada się w czterech egzemplarzach, wraz z zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych.
|
Formularze do pobrania: |
Wniosek o wydanie decyzji środowiskowej (do pobrania na dole storny w dwóch formatach: docx, pdf) |
Opłaty: |
- 205 zł
Tytuł wpłaty: Opłata skarbowa za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
- 17 zł
Tytuł wpłaty: Opłata skarbowa za pełnomocnictwo
Dane do wniesienia opłaty skarbowej:
Urząd Miejski w Zatorze
Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 1, 32-640 Zator
w kasie lub na nr konta
60 8136 0000 0000 1544 2000 0170
|
Miejsce załatwiania sprawy: |
Dział Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska
Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 1, 32-640 Zator
parter – pok. 107
tel. 33 84 12 215, wew. 26
|
Podstawa prawna: |
- Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko zwana dalej UUOŚ.
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
|
Forma załatwienia sprawy: |
Decyzja administracyjna |
Termin załatwienia sprawy: |
Do 60 dni
(zgodnie z art. 35 §5 kpa – do terminów nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu)
|
Tryb odwoławczy: |
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie, za pośrednictwem Burmistrza Zatora, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia
Stronie przysługuje też prawo do zrzeczenia się prawa do wniesienia odwołania zgodnie z art. 127a ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
|
Uwagi: |
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia. Nieuzupełnienie wniosku w wyznaczonym terminie, jednakże nie krótszym niż 7 dni od dnia doręczenia wezwania spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
|
Ostatnia aktualizacja:
03.12.2024 r.
Metryczka |
Imię i nazwisko-stanowisko |
Data |
Opracowała |
Marzena Mazgaj – Inspektor |
03.12.2024 r. |
Sprawdziła |
Alfreda Głąb – Kierownik Działu |
03.12.2024 r. |
Zatwierdził |
Szymon Matyja – Burmistrz Zator |
03.12.2024 r. |