Przejdź do stopki

DZ/4 - Zbycie nieruchomości w drodze bezprzetargowej

Herb Miasta ZatorUrząd Miejski w Zatorze

32-640 ZATOR, Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 1
tel. +48 33 841 22 15, fax. +48 33 841 02 06
mail: gmina@zator.pl, strona: www.zator.pl
godziny przyjmowania interesantów:
poniedziałek, środa, czwartek: 730 - 1530
wtorek: 730 - 1700, piątek: 730 - 1400

 


ZBYCIE NIERUCHOMOŚCI W DRODZE BEZPRZETARGOWEJ DZ/4
Wymagane dokumenty:
  • Wniosek o zbycie nieruchomości bez przetargu.
  • Mapa sytuacyjno-wysokościowa z proponowanymi granicami nieruchomości do nabycia, inne dokumenty wymienione przy wzorze wniosku w zależności od podstaw nabycia.
Formularze do pobrania: Wniosek o zbycie nieruchomości bez przetargu, realizacja roszczeń, pierwszeństwa w nabyciu oraz inne przypadki bezprzetargowego zbycia (dział II, rozdział 4 ustawy o gospodarce nieruchomościami).
Opłaty: Nie pobiera się za złożenie wniosku.
Miejsce załatwiania sprawy:

Dział Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska
32-640 Zator, Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 1
parter – pok.108
tel. 33 8412 215 wew.19

Podstawa prawna:
  • Przepisy ustawy o gospodarce nieruchomościami – dział II, rozdział 3 i 4.
  • Uchwała Nr VIII/54/07 Rady Miejskiej w Zatorze z dnia 29 maja 2007 r. w sprawie określenia zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż 3 lata, zmienionej Uchwałą Nr XIV/75/07 Rady Miejskiej w Zatorze z dnia 30 października 2007r. (Dz. Urz. Woj. Mał. nr 511 z 2007 r. poz.3386 i nr 886 z 2007r. poz.5891).
Forma załatwienia sprawy:

Realizacja dyspozycji Burmistrza w przedmiotowej sprawie i w przypadku podjęcia decyzji pozytywnej przeprowadzenie procedury niezbędnej przy sprzedaży nieruchomości gminnej.
Procedura załatwienia sprawy na wniosek (stosownie do informacji w Uwagach).
Przeprowadzenie procedury związanej ze zbyciem nieruchomości gminnej w drodze bezprzetargowej.
Procedura załatwiania sprawy:

  • wydzielenie geodezyjne jeżeli taka konieczność zachodzi,
  • wycena nieruchomości,
  • wydanie Zarządzenia Burmistrza Zatora w sprawie przeznaczenia nieruchomości do sprzedaży oraz ogłoszenia wykazu tej nieruchomości do sprzedaży,
  • podanie do publicznej wiadomości na okres 21 dni wykazu nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży,
  • protokół uzgodnień,
  • spisanie umowy notarialnej.

W przypadkach nabywania nieruchomości na poprawę zagospodarowania nieruchomości przyległych, zbywania prawa użytkowania wieczystego i w innych przypadkach uzasadnionych  strony zainteresowane nabyciem uczestniczą w kosztach przygotowania nieruchomości do sprzedaży.

Termin załatwienia sprawy: Od 3 - 6 miesięcy w przypadku podjęcia decyzji o zbyciu, do 1 miesiąca odpowiedź na wniosek.
Tryb odwoławczy: Dotyczy tylko spraw roszczeniowych, odmowa – żądanie realizacji roszczenia, można skierować na drogę sądową.
Uwagi: Pierwszeństwo uskutecznia się dopiero po przeznaczeniu nieruchomości do sprzedaży.

 

Ostatnia aktualizacja:
03.12.2024 r.

Metryczka Imię i nazwisko-stanowisko Data
Opracowała Sylwia Książek – Podinspektor 03.12.2024 r.
Sprawdziła Alfreda Głąb – Kierownik Działu 03.12.2024 r.
Zatwierdził Szymon Matyja – Burmistrz Zatora 03.12.2024 r.

 

 Pliki do pobrania

wniosek.docx
21.3 KB
wniosek.pdf
216.4 KB