Przejdź do stopki

Struktura organizacyjna Urzędu Miejskiego w Zatorze

Urząd Miejski w Zatorze to następujące działy i referaty:

Dział Administracyjny i Spraw Obywatelskich prowadzi sprawy osób pracujących w urzędzie i osób pomagających w realizacji zadań Urzędu. Ten dział przygotowuje budynek urzędu, aby był przyjazny dla Ciebie. Tutaj się zameldujesz, wymeldujesz, dopiszesz do rejestru wyborców, złożysz wniosek o dowód osobisty. Tutaj prowadzone są sprawy wojskowe, zarządzania kryzysowego, ochrony informacji niejawnych, obrony cywilnej i ochrony przeciwpożarowej oraz działalności Ochotniczych Straży Pożarnych Gminy Zator. Dział prowadzi sprawy z zakresu świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego, zasiłków opiekuńczych i świadczeń rodzicielskich. W tym dziale rolnik możesz złożyć wniosek o zwrot podatku akcyzowego za zakup oleju napędowego.

Kierownik działu: Piotr Domagała

 

Biuro Obsługi Klienta – tutaj uzyskasz wszystkie podstawowe informacje o naszej działalności oraz otrzymasz druki dokumentów wymaganiach do załatwienia Twojej sprawy.

Pracownicy BOK: Olimpia Jarnot-Cudak; Martyna Mostowik

 

Sekretariat Burmistrza Zatora - stanowisko związane z zapewnieniem obsługi organizacyjno – biurowej Burmistrza. Tutaj ustalisz termin spotkania z Burmistrzem.

Obsługa sekretariatu: Agnieszka Hłond

 

Stanowisko do obsługi pracy Rady Miejskiej w Zatorze -  tu można skierować pisma dotyczące pracy Rady Miejskiej i zapoznać się z działalnością Rady.

Obsługa Biura Rady Miejskiej w Zatorze: Marta Fabin

 

Urząd Stanu Cywilnego
Tutaj ustalisz ślub cywilny, uzyskasz akty stanu cywilnego urodzenia, małżeństwa lub zgonu.

Zastępca Kierownika USC: Anita Kurzak

 

Dział Inwestycji i Programów Europejskich
Dział odpowiada za przygotowanie i prowadzenie postępowań związanych z organizacją przetargów oraz zamówień gminnych. Dział zajmuje się utrzymaniem dróg gminnych, chodników, placów, parkingów i mostów. Wydajemy decyzje lokalizacyjne zjazdów z dróg gminnych. Tu złożysz wniosek o zezwolenie na zajęcie pasa drogowego oraz o podłączenie do gminnej sieci kanalizacji sanitarnej lub opadowej. Dział pozyskuje środki zewnętrzne na inwestycje gminne oraz prowadzi i nadzoruje te inwestycje. Tutaj wydajemy warunki dla podłączenia do kanalizacji.

Kierownik działu: Marcin Stramecki
Zastępca kierownika działu: Magdalena Przejczowska

 

Dział Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska
Tu zgłosisz wycinkę drzew, uzyskasz decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięć mogących oddziaływać na środowisko. Prowadzimy sprawy dotyczące bezdomnych zwierząt, strat powstałych w gospodarstwach rolnych, odbioru śmieci i odpadów, gospodarki zasobami wodnymi oraz ochrony środowiska. Dział prowadzi sprawy związane z Planem zagospodarowania przestrzennego. Tutaj złożysz wniosek o wydanie numeru porządkowego posesji oraz wniosek o lokal mieszkalny. Tutaj załatwisz sprawy z zakresu gospodarki nieruchomościami, geodezji i nadawania nazw ulic. Realizujemy też Program Czyste Powietrze.

Kierownik działu: Alfreda Głąb
Zastępca kierownika działu: Michał Kozak


Referat Cyfryzacji i Komunikacji Społecznej
To nowy Referat, który powstał w naszym Urzędzie od 1 stycznia 2025 roku.
Jest wyrazem troski Burmistrza Zatora o jeszcze lepszy kontakt z Mieszkańcami naszej Gminy wraz z jeszcze sprawniejszą, a ponadto bezpieczną obsługą Państwa spraw w zakresie teleinformatycznym.
Zajmujemy się wydawaniem decyzji administracyjnych dotyczących organizowania imprez masowych, zbiórek oraz zgromadzeń. To tutaj koordynowane są sprawy związane z przyznawaniem patronatu Burmistrza Zatora różnym wydarzeniom w naszej Gminie. Prowadzimy sprawy z zakresu używania symboli Gminy Zator (herbu oraz hejnału). Do naszych zadań należy opracowywanie, koordynacja i realizacja kampanii multimedialnych.
Dzięki naszej pracy, Mieszkańcy mają dostęp do informacji publicznej w systemie informatycznym. Dbamy o aktualność i przejrzystość informacji na stronie Urzędu Miejskiego oraz w Biuletynie Informacji Publicznej. Zapewniamy dla Mieszkańców przekaz „na żywo” m.in. z sesji Rady Miejskiej. Zajmujemy się również monitorowaniem przekazów medialnych na temat naszej Gminy.
Tu dokonasz wpisów do rejestru obiektów hotelarskich i miejsc noclegowych na terenie Gminy.
Zapewniamy obsługę informatyczną Urzędu oraz dba o bezpieczeństwo danych, które są powierzone Urzędowi.
Wykonujemy również zadania z zakresu sportu i rekreacji, w tym: propagowanie, planowanie oraz koordynowanie wszystkich form kultury fizycznej, sportu kwalifikowanego, masowego, jak również współdziałanie w rozwoju wychowania fizycznego dzieci i młodzieży w szkole.  To tutaj koordynowane są wszystkie czynności związane z udzieleniem i rozliczeniem dotacji dla organizacji pozarządowych ujętych w rocznych programach współpracy i budżecie Gminy.

Kierownik referatu: Mateusz Kaleta

 

Referat Finansowy
Prowadzi sprawy związane z rachunkowością i planem finansowym Urzędu Miejskiego w Zatorze. Opracowuje i wykonuje budżet Gminy Zator. Sporządza sprawozdania finansowe. Referat zapewnia obsługę finansowo–księgową dochodów jednostek budżetowych. Dokonuje rozliczeń z urzędami skarbowymi, prowadzi ewidencję podatku VAT oraz rejestr faktur.  Tutaj sporządzane są dokumenty rozliczeniowe dla pracowników oraz osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych. Referat zapewnia obsługę finansową programów unijnych i dotacji zewnętrznych. Prowadzi ewidencję środków trwałych, wyposażenia oraz rozliczenia inwentaryzacji składników majątkowych Urzędu. Obsługuje fundusz sołecki.

Kierownik referatu i Skarbnik Zatora: Agata Kudzia

 

Referat Oświaty i Zdrowia
Prowadzi sprawy związane z działalnością i nadzorowaniem placówek oświatowych na terenie gminy oraz stypendiami i zasiłkami szkolnymi. Tutaj złożysz wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia pracowników młodocianych. Organizujemy dowóz uczniów do szkół i przedszkoli. Dział wykonuje zadania z zakresu promocji, sportu i turystyki oraz współpracy z organizacjami pożytku publicznego. Tu zgłosisz prowadzenie działalności gospodarczej i uzyskasz zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych. Tu prowadzony jest rejestr obiektów hotelarskich i miejsc noclegowych.  Pracują u nas osoby odpowiedzialne za sprawne działanie systemów teleinformatycznych w urzędzie. Są to osoby, które przygotowują stronę internetową gminy.

Kierownik referatu: Anna Studencka

 

Referat Podatków, Dochodów i Kasa
Zajmuje się podatkami i opłatami lokalnymi, ale także opłatami skarbowymi. Tu składa się deklaracje podatkowe od środków transportowych, płaci podatek od nieruchomości, podatek leśny i rolny. Referat zajmuje się sprawami dotyczącymi zwolnień z podatków lokalnych i wydawaniem zaświadczeń dotyczących podatków lokalnych. W referacie przyjmowane są wszelkiego rodzaju wpłaty do kasy.

Kierownik referatu: Edyta Jargus