Przejdź do stopki

WZS ZATOR Kształcenie wobec wyzwań przyszłości Erasmus+

„KSZTAŁCENIE WOBEC WYZWAŃ PRZYSZŁOŚCI”

 

Projekt pn. „Kształcenie wobec wyzwań przyszłości” nr 2025-1-PL01-KA121-VET-000326962 realizowany jest w ramach Akredytacji nr 2023-1-PL01-KA120-VET-000188225, dofinansowany przez Unię Europejską, na podstawie umowy 2025-1-PL01-KA121-VET-000326962 zawartej pomiędzy Wielozawodowym Zespołem Szkół im. rtm. Witolda Pileckiego w Zatorze/ Gminą Zator a Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji - Narodową Agencją Programu Erasmus+
i Europejskiego Korpusu Solidarności.

Partnerem projektu jest włoska firma Istituto per la Formazione, l’Occupazione e la Mobilita Societa Cooperativa

Sociale (IFOM) – OID: E10057327:IFOM która aktywnie działa w obszarze edukacji i szkoleń młodzieży, ze szczególnym naciskiem na kształcenie zawodowe.

 

Kwota dofinansowania wynosi: 70 975 euro.

 

Wśród celów projektu należy wymienić:

  • Rozwój kompetencji zawodowych, językowych, interpersonalnych i cyfrowych wśród uczniów szkoły poprzez udział w zagranicznej mobilności w 2026 roku;
  • Rozwój kompetencji językowych, interpersonalnych i cyfrowych wśród kadry szkoły poprzez realizację projektu międzynarodowego do 2026 roku;
  • Zwiększenie europejskiego wymiaru szkoły oraz intensyfikacja współpracy międzynarodowej;
  • Zwiększenie dostosowania programów oraz metod nauczania praktycznego do wymagań współczesnego
    międzynarodowego rynku pracy.

 

W ramach projektu odbędą się  w terminie 23.02 – 20.03.2026 (plus 2 dni podróży) czterotygodniowe staże we Włoszech dla 16 uczniów i uczennic, kształcących się w kierunkach: technik mechatronik, technik informatyk, technik organizacji turystyki oraz technik żywienia i usług gastronomicznych. Każdy z uczestników po odbytej mobilności otrzyma Europass- Mobilność – dokument stanowiący potwierdzenie kompetencji zdobytych za granicą oraz certyfikaty wydane przez organizacje przyjmującą i wysyłającą. Dodatkowo uczniowie przed wyjazdem będą uczestniczyć w zajęciach językowo – kulturowo – pedagogicznych, które pomogą im lepiej przygotować się do mobilności. Podczas zajęć z języka angielskiego zawodowego uczestnicy poznają słownictwo branżowe w danym zawodzie oraz słownictwo związane z komunikacją w życiu codziennym. Dodatkowo będą mieli zajęcia z języka włoskiego, na których zapoznają się
z podstawowym słownictwem, tak by mogli zapytać np. o drogę czy zakupić posiłek. W ramach wsparcia kulturowego zostaną przedstawione najważniejsze informacje na temat kultury, tradycji i obyczajów we Włoszech. Zajęcia z pedagogiem umożliwią uczniom wzajemne poznanie się, wzmocnienie ich poczucia własnej wartości oraz przygotowania do umiejętnego poradzenia sobie podczas kilkutygodniowego rozstania z bliskimi. Uczestnikom zostaną ukazane sposoby radzenia sobie w sytuacjach stresowych, zasady i techniki umożliwiające łatwiejszą adaptację w nowym miejscu oraz autoprezentację, co pozwoli im wzmocnić swoją pewność siebie w nawiązywaniu kontaktów z przedstawicielami różnych narodowości. Uczniowie odbędą również zajęcia podczas których zostanie im zaprezentowane Europass-CV – narzędzie umożliwiające tworzenie Curriculum Vitae według europejskich standardów. Przed wyjazdem zostanie dla uczestników i ich rodziców zorganizowane spotkanie mające na celu przedstawienie podstawowych założeń i zasad projektu. Każdy z uczniów podpisze m.in. umowę finansową oraz porozumienie o programie zajęć.

Rekrutacja do projektu odbędzie się w październiku 2025 – jej dokładny termin i zasady zostaną ogłoszone na naszej stronie internetowej oraz tablicy ogłoszeń. Wszelkich informacji na temat projektu udziela koordynator projektu – pan Krzysztof Dudek oraz dyrektor szkoły – Marta Bies.

 

Udział w projekcie jest bezpłatny dla uczestników – zostanie im zapewnione zakwaterowanie, wyżywienie, podróż                do Włoch i z powrotem, przejazdy lokalne, ubezpieczenie, kieszonkowe oraz program kulturowy.

 

Publikacja wyraża jedynie opinię autora. Komisja nie ponosi odpowiedzialności za wykorzystanie w jakikolwiek sposób zawartych w nich informacji.