do góry
Strona główna / Urząd / Urząd Miejski / Załatw Sprawę / Referat Podatków, Dochodów i Kasa / RP/5 - UMORZENIA, ODROCZENIA TERMINU PŁATNOŚCI, ROZŁOŻENIA NA RATY PODATKÓW i OPŁAT LOKALNYCH

RP/5 - UMORZENIA, ODROCZENIA TERMINU PŁATNOŚCI, ROZŁOŻENIA NA RATY PODATKÓW i OPŁAT LOKALNYCH

Herb Miasta ZatorUrząd Miejski w Zatorze

32-640 ZATOR, Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 1
tel. +48 33 841 22 15, fax. +48 33 841 02 06
mail: gmina@zator.pl, strona: www.zator.pl
godziny przyjmowania interesantów:
poniedziałek, środa, czwartek: 730 - 1530
wtorek: 730 - 1700, piątek: 730 - 1400

UMORZENIA, ODROCZENIA TERMINU PŁATNOŚCI, ROZŁOŻENIA NA RATY PODATKÓW i OPŁAT LOKALNYCH

RP/ 5

Wymagane dokumenty:

Jak w załącznikach

Formularze do pobrania:

W plikach poniżej

Opłaty:

Opłata skarbowa 17 zł (z uwzględnieniem zapisów ustawy o opłacie skarbowej w zakresie niepodlegania oraz zwolnień)

Miejsce załatwienia sprawy:

Referat Podatków, Dochodów i Kasa

Urząd Miejski w Zatorze, Plac Marszałka J. Piłsudskiego 1

32-640 Zator

Tel. 33 84-12-215, wew.36-38

Podstawa prawna:

1.art 67a,b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa ze zm.

2.Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 roku o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej ze zm.

3.Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis

4.Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie informacji składanych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie

Termin załatwienia sprawy:

Bez zbędnej zwłoki

Do 1 miesiąca

Do 2 miesięcy sprawy szczególnie skomplikowane

Forma załatwienia sprawy:

Deklaracja, decyzja

Tryb odwoławczy:

Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Zator.

Uwagi:

Organ podatkowy, na wniosek podatnika, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym, może:

  1. odroczyć lub rozłożyć na raty termin zapłaty podatku lub zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę,
  2. umorzyć w całości lub w części zaległości podatkowe, odsetki za zwłokę

Podatnik nieprowadzący działalności gospodarczej ubiegający się o ulgę, winien złożyć pisemny wniosek z uzasadnieniem, oświadczenie majątkowe wraz z dokumentami potwierdzającymi opisaną we wniosku sytuację.

Organ podatkowy na wniosek podatnika prowadzącego działalność gospodarczą może udzielać ulg w spłacie zobowiązań podatkowych:

1) które nie stanowią pomocy publicznej;

2) które stanowią pomoc de minimis - w zakresie i na zasadach określonych w bezpośrednio obowiązujących aktach prawa wspólnotowego dotyczących pomocy w ramach zasady de minimis ;

3) które stanowią pomoc publiczną

Podatnik prowadzący działalność gospodarczą ubiegający się o pomoc de minimis winien złożyć:

  1. Pisemny wniosek o umorzenie/rozłożenie na raty/odroczenie terminu płatności podatku, oraz zaległości podatkowych i odsetek za zwłokę
  2. Do wniosku powinny zostać załączone następujące dokumenty:

-kopie rocznych zeznań podatkowych złożonych przez wnioskodawcę i osoby pozostające z nim we wspólnym gospodarstwie za ostatni rok podatkowy (np. PIT-28, PIT-36, PIT36L, PIT-37 bądź inny),

-oświadczenie o wysokości przychodu uzyskanego w bieżącym roku,

-oświadczenie o wysokości opłacanej składki ZUS,

-oświadczenie wnioskodawcy o posiadanych nieruchomościach wraz z ich wykazem zawierającym adres nieruchomości, powierzchnię, rodzaj,

-oświadczenie wnioskodawcy o posiadanych środkach trwałych zawierające określenie rodzaju środka trwałego, jego wartości wynikającej z ewidencji (ewentualnie wnioskodawca może dostarczyć kopię posiadanej ewidencji środków trwałych lub jej wydruk),

-oświadczenie wnioskodawcy o środkach pieniężnych posiadanych na rachunkach w bankach oraz lokatach inwestycyjnych, tzn.

wartość posiadanych papierów wartościowych, jednostek funduszy inwestycyjnych, polis ubezpieczeniowych (itp.) oraz kopia deklaracji podatkowej (PIT-38 bądź innej) za ubiegły rok,

-aktualny wyciąg z bieżącego rachunku bankowego i z rachunków

 

Załączniki:

Załącznik nr 1 Wniosek

Załącznik nr 2 Oświadczenie majątkowe

Załącznik nr 3 Klauzula o przetwarzaniu danych osobowych

Załącznik nr 4 Formularz informacji przy ubieganiu sie o pomoc de minimis

Załącznik nr 5 Formularz informacji - pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie

  Nazwa pliku Data publikacji Rozmiar Pobierz
Kategoria: Powiązane pliki [ 5 ]
Załącznik nr 1 Wniosek o udzielenie ulgi  Ordynacja podatkowa.docx Załącznik nr 1 Wniosek o udzielenie ulgi Ordynacja podatkowa.docx 24-11-05 15:58 28.16KB Załącznik nr 1 Wniosek o udzielenie ulgi  Ordynacja podatkowa.docx pobierz
Załącznik nr 2 Oświadczenie majątkowe osoby fizycznej.pdf Załącznik nr 2 Oświadczenie majątkowe osoby fizycznej.pdf 23-04-05 16:04 120.4KB Załącznik nr 2 Oświadczenie majątkowe osoby fizycznej.pdf pobierz
Załącznik nr 3 Klauzula informacyjna przetwarzanie danych osobowych.pdf Załącznik nr 3 Klauzula informacyjna przetwarzanie danych osobowych.pdf 23-04-05 16:04 193.18KB Załącznik nr 3 Klauzula informacyjna przetwarzanie danych osobowych.pdf pobierz
Załącznik nr 4 - formularz informacji o pomocy de minimis.pdf Załącznik nr 4 - formularz informacji o pomocy de minimis.pdf 24-11-05 15:58 8.56MB Załącznik nr 4 - formularz informacji o pomocy de minimis.pdf pobierz
Załącznik nr 5 - Formularz informacji - pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.pdf Załącznik nr 5 - Formularz informacji - pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.pdf 23-04-05 16:05 596.96KB Załącznik nr 5 - Formularz informacji - pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.pdf pobierz
Agencja Interaktywna IntraCOM.pl
Urząd Miejski Zator Plac Marszałka
Józefa Piłsudskiego 1,
32-640 Zator
Telefon:
+48 33 841 22 12
E-mail:
gmina@zator.pl