do góry
Kalendarium wydarzeń
poprzedni miesiąc lipiec 2024 następny miesiąc
Pn Wt Śr Cz Pt Sb N

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać aktualne informacje z witryny, dodaj swój adres e-mail.

Strona główna / Urząd / Aktualności

Aktualności

UWAGA!! Kolejne zmiany dotyczące wycinki drzew 2017-06-07

Z dniem 17 czerwca 2017r. wchodzą w życie istotne zmiany dotyczące zasad wycinki drzew. Zapis znowelizowanej ustawy nakłada na osoby fizyczne obowiązek zgłaszania do urzędu gminy zamiaru usunięcia drzew, których obwody pni na wysokości 5cm przekraczają;

  • 80cm (dot. topól, wierzb, klonów jesionolistnych, klonów srebrzystych),
  • 65cm (dot. kasztanowców zwyczajnych, robinii akacjowych, platanów klonolistnych),
  • oraz 50cm (dot. pozostałych drzew).

Obowiązek zgłoszenia zamiaru usunięcia nie dotyczy krzewów.

Po dokonaniu zgłoszenia pracownik urzędu dokonuje w ciągu 21 dni oględzin zgłoszonych drzew i przez 14 dni od daty oględzin może wnieść sprzeciw blokujący wycinkę. Jeśli gmina nie zgłosi zastrzeżeń (tzw. milcząca zgoda) wówczas będzie można dokonać wycinki. Z oględzin sporządzany będzie protokół, którego zapis utraci moc po upływie 6 miesięcy od dnia jego sporządzenia (w przypadku nieusunięcia drzew w powyższym terminie konieczne będzie ponowne dokonanie zgłoszenia).

Usunięcie drzew bez stosownego zgłoszenia lub przed dokonaniem oględzin przez organ, a także w przypadku sprzeciwu skutkować będzie naliczeniem administracyjnej kary pieniężnej.

Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin właściciel nieruchomości wystąpio wydanie decyzji o pozwolenie na budowę, a budowa ta będzie mieć związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosły usunięte drzewa będące przedmiotem procedury zgłoszenia, wówczas na właściciela nieruchomości nałożony zostanie obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzew.

W przypadku wszystkich innych podmiotów, a także osób fizycznych usuwających drzewa w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej pozostawiony został, obowiązek uzyskania zezwolenia na ich usunięcie.

 

Wprowadził: Martyna Kosowska 2017-06-07 08:46
Agencja Interaktywna IntraCOM.pl
Urząd Miejski Zator Plac Marszałka
Józefa Piłsudskiego 1,
32-640 Zator
Telefon:
+48 33 841 22 12
E-mail:
gmina@zator.pl