do góry
poprzedni miesiąc lipiec 2024 następny miesiąc
Pn Wt Śr Cz Pt Sb N

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać aktualne informacje z witryny, dodaj swój adres e-mail.

Strona główna / Urząd / Aktualności

Aktualności

Serdeczne pozdrowienia z pełnych uroku Bojnic przesyłają uczniowie ZSO w Podolszu wraz z nauczycielami 2016-05-04

wraz z nauczycielami .

W dniu 2 maja 2016 roku o godz. 8;00 wyjechaliśmy na 5 dniowy pobyt do zaprzyjaźnionej szkoły z Bojnic. Bojnice to spokojne małe miasteczko z wieloma atrakcjami. Po przybyciu na miejsce ( w godzinach południowych ) bardzo serdecznie przywitała nas dyrektor Eva Rybarowa wraz z uczniami.. Noclegi zapewniają nam rodziny słowackie, przez które zostaliśmy serdecznie przyjęci.
Następnego dnia zwiedzaliśmy gotycki kościół pod wezwaniem św. Marcina oraz najstarszy na Słowacji ogród zoologiczny. Znajduje się w nim wiele rzadkich, egzotycznych zwierząt oraz te bardziej znane, jak słonie, lwy, tygrysy, małpy, itp.
Dużą atrakcją tej miejscowości jest zamek znany w naszym kraju z wielu filmów fabularnych. W dniu dzisiejszym, tj. we środę, zwiedzimy jego komnaty i podziemia, natomiast w godzinach wieczornych będziemy uczestniczyć w wielkiej corocznej imprezie plenerowej „Noc duchów na bojnickim zamku”.
Kolejnymi atrakcjami mają być baseny termalne w miejscowym uzdrowisku oraz wizyta na polu golfowym.
Ten miły pobyt jest możliwy dzięki nawiązaniu współpracy pomiędzy dyrektorami szkół w Podolszu i Bojnicach, tj. panem Piotrem Januszykiem i panią Evą Rybarową. W ubiegłym roku mieliśmy przyjemność gościć bojnickich przyjaciół w naszych progach, a obecny pobyt w Bojnicach jest naszym trzecim.
Oprócz podziękowań panu dyrektorowi chcemy skierować je także do pana Burmistrza Zatora Mariusza Makucha i kierownika Działu Oświaty pana Piotra Domagały za wsparcie finansowe naszego wyjazdu.