do góry
Kalendarium wydarzeń
poprzedni miesiąc lipiec 2024 następny miesiąc
Pn Wt Śr Cz Pt Sb N

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać aktualne informacje z witryny, dodaj swój adres e-mail.

Strona główna / Urząd / Aktualności

Aktualności

Konferencja kierunkowskaz dla aktywnych lokalnie 2020-07-15

W dniu 1 lipca 2020 roku w MOLO Resort, odbyła się konferencja „Marka lokalna” kierunkowskaz dla aktywnych lokalnie”.

Konferencja realizowana była w ramach projektu współpracy „Marka lokalna szansą rozwoju regionu” finansowanego w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 we współpracy 6 Lokalnych Grup Działania z obszaru Polski, które wymieniają się doświadczeniami we wdrażaniu i promocji marek terytorialnych:

W konferencji uczestniczyli:

  • pan Roman Wcisło – Zastępca Dyrektora Departamentu Funduszy Europejskich Urzędu Marszałkowskiego Woj. Małopolskiego
  • współtworzące markę lokalną Dolina Karpia gminy
  • przedstawiciele gmin partnerów projektu współpracy
  • prelegenci konferencji: pani Olga Gałek (Fundacja Miejsc i Ludzi Aktywnych), pani Magdalena Polańska (Gmina Mszana Dolna), pani Inga Demianiuk-Ozga (Stowarzyszenie „Partnerstwo dla Doliny Baryczy”), pani Anna Świątek (Stowarzyszenie Dolina Karpia), pan Adam Pulit (Burmistrz Miasta i Gminy Złotów), pan Artur Gnat (DOM MARKI Max von Jastrov), pan Maciej Kopytek (Fundacja Rozwoju Regionu Rabka)
  • prezesi i dyrektorzy biur partnerów projektu współpracy: pani Jolanta Pęgowska – Prezes Lokalnej Grupy Działania „PRYM”, pani Inga Demianiuk-Ozga – Prezes Stowarzyszenia „Partnerstwo dla Doliny Baryczy”, pani Katarzyna Jasnos – Prezes Stowarzyszenia „Na Śliwkowym szlaku”, pan Paweł Białecki – Prezes Stowarzyszenia „Między Wisłą a Kampinosem”, pani Sylwia Jabłońska – Dyrektor biura Stowarzyszenia „Między Wisłą a Kampinosem”, pan Zbigniew Pacholik – Prezes Lokalnej Grupy Działania „Zielony Pierścień”, pan Franciszek Sałaciak – Prezes Stowarzyszenia Dolina Karpia, Grzegorz Łopatecki – Członek Zarządu Stowarzyszenia Dolina Karpia, oraz pracownicy tych grup
  • prezesi i dyrektorzy zaprzyjaźnionych Lokalnych Grup Działania
  • członkowie Kapituły marki lokalnej Dolina Karpia: pani Olga Gałek, pani Edyta Mazur – Zastępca Dyrektora ds. Promocji Departamentu Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Promocji Urzędu Marszałkowskiego Woj. Małopolskiego, pani Ewa Wachowicz
  • użytkownicy znaku marki lokalnej Dolina Karpia
  • członkowie Kapituły i użytkownicy marek lokalnych partnerów projektu współpracy, marki: Misja Kampinos, Dolina Baryczy Poleca, Zielony Pierścień, Śliwkowy Szlak, Smak Wsi
  • zaproszeni goście.

Podczas konferencji prezentowaliśmy:

  • przykłady marek terytorialnych opartych na budowaniu tożsamości mieszkańców oraz  dziedzictwie kulturowym i przyrodniczym regionów
  • praktyczne informacje o mechanizmach wsparcia dla przedsiębiorców, użytkowników marek lokalnych i organizacji zarządzających markami
  • dobre praktyki we wdrażaniu i promocji marek lokalnych
  • a także niezapomniane doznania kulinarne podczas pokazu kulinarnego Ewy Wachowicz i Marcina Polusa (członków Kapituły marki lokalnej Dolina Karpia) przygotowanego w oparciu o produkty markowe Doliny Karpia
  • garść praktycznej wiedzy i ciekawostek na temat produktów objętych marką lokalną Dolina Karpia podczas warsztatów cukierniczych, piekarniczych i pszczelarskich.

Prelegentami podczas konferencji byli:

a) Marka jako wyznacznik przewagi rynkowej – Artur Gnat, DOM MARKI Max von Jastrov prezentacja

dr Artur Gnat - założyciel i współwłaściciel firmy DOM MARKI Max von Jastrov specjalizującej się w budowaniu marek i zarządzaniu nimi. Od 25 lat zajmuje się praktycznymi i naukowymi aspektami marek miejsc. Jest autorem i współautorem kilkudziesięciu wdrożonych strategii zarówno marek komercyjnych jak i jednostek samorządu terytorialnego. Dąży do maksymalnego wykorzystania procesu budowy marki miejsca w celu podwyższenia jego kapitału społecznego.

b) Złotów. Wielkopolskie Zdroje – strategia budowania tożsamości mieszkańców  i rozwoju miejsca – Adam Pulit, Burmistrz Miasta i Gminy Złotów prezentacja

Adam Pulit – z wykształcenia leśnik, pasjonat i specjalista z zakresu edukacji ekologicznej. Burmistrz 18-tysięcznego miasta Złotowa położonego na Pojezierzu Krajeńskim w województwie wielkopolskim, który przed sobą i mieszkańcami postawił ambitne zadanie: STAĆ SIĘ WIELKOPOLSKIMI ZDROJAMI. Zarządzając miastem już drugą kadencję od 2014 roku wraz ze swoimi współpracownikami i mieszkańcami Burmistrz dokłada starań, by uczynić z miasta ekologiczną stolicę Polski.

c) Zagórzańskie Dziedziny – marka lokalna oparta o dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze regionu - Magdalena Polańska,  Gmina Mszana Dolna

Magdalena Polańska – lokalna patriotka, uwielbia ludzi, podziwia ich pasje, docenia ich pracę; wrażliwa na piękno otaczającego nas świata. Z samorządem związana od 1998 roku, od 2014 odpowiedzialna za zadania z zakresu kultury, turystyki, promocji i współpracy z organizacjami pozarządowymi Urzędu Gminy Mszana Dolna. Swoje doświadczenie samorządowe, znajomość i dumę ze swego regionu oraz wybitne relacje z mieszkańcami Gminy Mszana stały się inspiracją do budowania Marki Zagórzańskie Dziedziny. To jej ogromne dzieło tworzone z ludźmi dla Zagórzan i dla turystów!

d) Marka lokalna – narzędzie rozwoju przedsiębiorczości i wprowadzania nowych produktów – Olga Gałek,  Fundacja Miejsc i Ludzi Aktywnych prezentacja

Olga Gałek – miłośnicza regionów, specjalista ds. marketingu terytorialnego, autorka polskiej metody budowania marki lokalnej i definicji produktu lokalnego (2002r.) Od 20 lat zaangażowana w wprowadzanie produktów lokalnych na rynek, współautorka licznych koncepcji budowania marki, m.in. Spichlerz Koronny, Dolina Karpia, Zagórzańskie Dziedziny, Karpating, Dolina Pilicy, Dunajec Przełom się. Pasjonuje się miejscami, markami i ludźmi, którzy zmieniają świat. Fundacja MiLA (Fundacja Miejsc i Ludzi Aktywnych) jest spełnieniem jednego z jej wielkich marzeń.

e) Dobre praktyki we wdrażaniu marki lokalnej - Dolina Karpia – Anna Świątek, Stowarzyszenie Dolina Karpia prezentacja

Anna Świątek – chemiczka, specjalistka ds. rozliczeń projektów, która poza cyframi i pierwiastkami czuje niezwykłe połączenie z Doliną Karpia, regionem, w którym pracuje od ponad 10 lat. Zakochana w Ekomuzeum Doliny Karpia i marce lokalnej Dolina Karpia, gdzie spotyka miejsca i ludzi z pasją, dla których warto realizować nawet najbardziej skomplikowane projekty unijne.

f) Dobre praktyki we wdrażaniu marki lokalnej - Dolina Baryczy – Inga Demianiuk-Ozga,  Stowarzyszenie „Partnerstwo dla Doliny Baryczy” prezentacja

Inga Demianiuk-Ozga - absolwentka filozofii oraz studiów pedagogicznych i ekonomicznych. Od urodzenia mieszkanka i miłośniczka Doliny Baryczy, wyjątkowego miejsca blisko przyrody. Od ponad 15 lat łączy pracę zawodową z pasją angażowania ludzi do współpracy na rzecz ich małej ojczyzny. Prezes Stowarzyszenia "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", w ramach którego współtworzy systemowe, innowacyjne rozwiązania w zakresie promocji, produktu lokalnego, edukacji regionalnej oraz zrównoważonego rozwoju gospodarczego i turystycznego.

g) Uniezależnianie a uzależnienie w procesie wspierania przedsiębiorczości  – Maciej Kopytek,  Fundacja Rozwoju Regionu Rabka prezentacja

Maciej Kopytek – Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Regionu Rabka, zakochany w swoim regionie, współrealizator bądź realizator projektów związanych z kulturą i regionem (Wypas Kulturowy Owiec, I edycja Rabka Festiwal czy akcja Odkryj Beskid Wyspowy), ratownik GOPR z 30-letnim doświadczeniem. Na co dzień zdarza się, że ratuje, a przede wszystkim wspiera lokalny biznes finansowo i merytorycznie. Jako menedżer licznych funduszy pożyczkowych jest przekonany, że rozwój przedsiębiorczości wymaga wsparcia szytego na miarę przez świadomego projektanta.

Po konferencji odbył się pokaz kulinarny w oparciu o produkty objęte marką lokalną  Dolina Karpia prowadzony przez członków Kapituły marki lokalnej Dolina Karpia.

Zakończeniem konferencji były warsztaty w oparciu o produkty objęte marką lokalną Dolina Karpia 

  • warsztaty pszczelarskie prowadzone przez Katarzynę Kasperczyk – Pasieka Na Zastawiu, z wykorzystaniem miodu rzepakowego
  • warsztaty piekarnicze prowadzone przez Justynę Giermek i Marcina Giermek – Restauracja Revel, z wykorzystaniem Chleba Revel z Doliny Karpia
  • warsztaty cukiernicze – krówka zatorska i wafelki zatorskie prowadzone przez Aleksandrę Kosowską-Biedę  – Lolly Polly.

Obraz Obraz Obraz Obraz Obraz Obraz Obraz Obraz

Wprowadził: Karol Matyjasik 2020-07-15 11:24
Agencja Interaktywna IntraCOM.pl
Urząd Miejski Zator Plac Marszałka
Józefa Piłsudskiego 1,
32-640 Zator
Telefon:
+48 33 841 22 12
E-mail:
gmina@zator.pl