do góry
poprzedni miesiąc lipiec 2024 następny miesiąc
Pn Wt Śr Cz Pt Sb N

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać aktualne informacje z witryny, dodaj swój adres e-mail.

Strona główna / Kultura i edukacja / Imprezy i wydarzenia kulturalne

Imprezy i wydarzenia kulturalne

Pozdrowienia z „Zielonej Szkoły” 2016-02-12

Moc gorących pozdrowień z podmuchem górskiego wiatru z Zielonej Szkoły w Soli przesyłają gimnazjaliści z Podolsza i szóstoklasiści z Laskowej wraz z opiekunami.

Jesteśmy szczęściarzami zimowego wypoczynku w przepięknej Soli w dniach 08.02. - 13.02.2016r. Już na grudniowym turnusie nasi młodsi  koledzy opisali tę malowniczą  wieś położoną w Beskidzie Żywieckim, która ciągnie się doliną potoku Słanica i Czarna Soła, pomiędzy pasmami Rachowca, Oźnej, Kłokocza i Łysicy.

My również jesteśmy zachwyceni jej urokami . Dużo spacerujemy po górskich szlakach, zwiedzamy oraz ucząc się i bawiąc,  pełnymi garściami korzystamy z życia.

W pierwszych dniach naszego pobytu zdobyliśmy szczyty Polana i Kłokocz, gdzie w słonecznym blasku podziwialiśmy przepiękne widoki. Kolejnym celem naszej przygody z górami był deszczowy Zwardoń. Maszerując górskimi szklakami, dotarliśmy do schroniska „Na Beskidku”. Dodatkową atrakcją tego dnia był powrót pociągiem do miejsca zakwaterowania. Ten dzień zgotował nam wiele niespodzianek: deszcz, śnieg, brak prądu i wody. Wprawdzie za oknami mocno wiało, ale nie zrażało nas to do podjęcia trudu nauki. Rozwiązujemy tu testy, bierzemy udział w różnych konkursach, a najlepiej  zapamiętamy konkurs matematyczny.

Czwartkowy dzień był pełen wrażeń. Po przebudzeniu za oknami ujrzeliśmy dawno niewidziany  zimowy krajobraz.  Ale to nie koniec niespodzianek. Największa była przed nami  - wycieczka do Żywca  i Świnnej, którą na długo zapamiętamy. Zwiedziliśmy  Stary Zamek    w Żywcu - siedzibę rodu Habsburgów, gdzie ostatnia dziedziczka księżna  Maria Krystyna  zmarła w 2012 roku. Dowiedzieliśmy się o historii zamku, ich właścicieli oraz poznaliśmy inne zabytki Żywca. Mieliśmy okazję podziwiać park zamkowy  z licznymi okazami sędziwych drzew w tym pomników przyrody,  gdzie najstarszym na Żywiecczyźnie  jest rosnący tam  dąb „Franciszek”,  liczący ok. 360 lat oraz żywiecki rynek z konkatedrą Narodzenia NMP.

Dużo wrażeń przyniosło Beskidzkie Centrum Nauki „ Naukotechnika” w Świnnej. Mieliśmy okazję zobaczyć pokaz naukowy  z ciekłym azotem oraz ciekawe doświadczenia i eksperymenty.  Na koniec  doświadczyliśmy wiele nauki poprzez różne zabawy.

Przed nami jeszcze dwa dni, ale już teraz możemy napisać, że na pewno będziemy tęsknić za sympatyczny panem kierownikiem, paniami opiekunkami oraz smacznymi posiłkami przygotowywanymi przez zawsze uśmiechnięte panie kucharki.

Zielona szkoła  ( całkowity koszt pobytu ucznia  150 zł. ) - o takim wypoczynku każdy marzy!   My te marzenia dzięki panu dyrektorowi Piotrowi Januszykowi właśnie spełniamy - dziękujemy i jeszcze raz na koniec pozdrawiamy!!!