do góry

Zamówienia publiczne

DI.3410/18/2010 Pytania dotyczące materiałów przetargowych wraz z odpowiedziami Zamawiającego oraz wyjaśnieniami. 2010-12-14

Zator 3.12.2010 r.

Pytania dotyczące materiałów przetargowych wraz z odpowiedziami Zamawiającego oraz wyjaśnieniami.

Zamawiający, działając w trybie art. 38 ust 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), w związku z zapytaniem dotyczącym postanowień SIWZ dla postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w trybie przetargu nieograniczonego nr DI.3410/18/2010 pn.: „Kompleksowe uzbrojenie terenów pod Strefę Aktywności Gospodarczej Małopolski Zachodniej –Gmina Zator”, po dokonaniu analizy pytania, przedstawia następujące wyjaśnienia:

Pytanie nr 1:

(SKAN)

Odpowiedź 1:

Zgodnie z zapisem pkt.10.1.8) IDW (Tom I SIWZ), w celu potwierdzenia spełniania warunków określonych w pkt 9 IDW oraz braku podstaw do wykluczenia, Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty:

„8) rachunek zysków i strat, a jeżeli podlega on badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o rachunku zysków i strat, a w przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania rachunku zysków i strat innych dokumentów określających przychody netto ze sprzedaży za okres ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa. Dla potwierdzenia spełnienia tego warunku przez Wykonawców składających ofertę wspólną wystarczy złożenie tego (-ch) dokumentów przez tego/tych Wykonawcę/Wykonawców, który/którzy spełnia/spełniają ten warunek).”

Wobec powyższego w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez kilku Wykonawców, Zamawiający dopuszcza łączenie przychodów tych Wykonawców do uzyskania wymaganej w SIWZ wysokości.

Pytanie nr 2:
„W związku z niejednoznacznymi zapisami wymagań dotyczących zastosowanych materiałów do kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, pkt. 10.3 pt: ”Projektowana sieć kanalizacji sanitarnej” oraz pkt. 10.4 pt: „Materiał”, zwracamy się z prośbą o uściślenie, jaki materiał należy przyjąć do wyceny kanałów sanitarnych grawitacyjnych.”

Odpowiedź nr 2:
Zgodnie z zapisem pkt.4.1 IDW (Tom I SIWZ), „Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów zamiennych zgodnie z zapisami STWiOR”.

Pytanie nr 3:

(SKAN)

Odpowiedź nr 3:
Zamawiający nie wyraża zgody na zastosowanie innych słupów oświetleniowych niż opisane w materiałach przetargowych.

Pytanie nr 4:

(SKAN)

Odpowiedź nr 4:
Ad.1). Zgodnie z zapisem pkt.9.1.2)a) IDW (Tom I SIWZ), a)
„Wykonawca musi spełniać warunek posiadania doświadczenia w wykonaniu w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -w tym okresie, polegający na wykonaniu co najmniej: 

  • 1 roboty polegającej na budowie lub modernizacji min. 3000mb drogi wraz z kanalizacją opadową (w pasie drogowym) oraz
  • 1 roboty polegającej na budowie lub modernizacji min. 3000mb kanalizacji sanitarnej oraz
  • 1 roboty polegającej na budowie lub modernizacji min. 3000mb sieci wodociągowej oraz
  • 1 roboty polegającej na budowie lub modernizacji min. 3000mb sieci oświetlenia elektrycznego i sieci 15kV lub też
  • 1 roboty polegającej na budowie lub modernizacji min. 3000mb drogi wraz z kanalizacją opadową (w pasie drogowym) wraz z:
    • min. 3000mb kanalizacji sanitarnej,
    • min. 3000mb sieci wodociągowej
    • min. 3000mb sieci oświetlenia elektrycznego i sieci 15kV.”

Wobec powyższego Wykonawca ma się wykazać wykonaniem m.in. co najmniej jednej roboty polegającej na budowie lub modernizacji łącznie min. 3000mb sieci oświetlenia
elektrycznego i sieci 15kV.

Zapis „co najmniej jednej roboty polegającej na budowie lub modernizacji łącznie min. 3000mb sieci oświetlenia elektrycznego i sieci 15kV.” Należy rozumieć w zakresie sieci 15kV jako: 15kV lub sieci o większym napięciu.

Ad.2). Zgodnie z zapisami pkt. 9.1.3) 5)) IDW (Tom I SIWZ) Wykonawca ma dysponować odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia, m.in. „5)) Kierownik Robót Elektrycznych
Kwalifikacje i umiejętności: uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez
ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń
elektrycznych i elektroenergetycznych lub uprawnienia równoważne do powyższych,
a wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa oraz
przynależność do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa
Doświadczenie zawodowe: co najmniej 5-letnie doświadczenie w pracy na
stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót w robotach elektrycznych i
elektroenergetycznych (oświetlenie uliczne oraz sieci do 15kV)”

Warunek powyższy winna spełniać osoba wskazana przez Oferenta.
Zamawiający nie może na tym etapie postępowania (zadawanie pytań) dokonywać oceny dokumentów, uprawnień itp. Tę czynność wykonuje po otwarciu ofert.

Ad.3). Zamawiający zamieszcza załączniki do IDW w formie edytowalnej.

Ad.4). Termin zakończenia robót zgodnie z ogłoszeniem o zamówieniu to: najpóźniej 30.04.2012 r. Wobec tegoZamawiający poprawia błędy edytorskie w:
a) Tomie I – SIWZ, pkt. 8 ppkt. 1 lit. c na 30.04.2012 r.
b) Tomie II – projekt umowy §5 pkt. 2 na 30.04.2012 r.
c) Formularzu oferty pkt. 3 e na 30.04.2012 r.
Załącznik do niniejszego pisma stanowi poprawiony Tom I –SIWZ, Tom II – projekt umowy.

Wyjaśnienia Zamawiającego.

1. W celu ułatwienia sporządzania ofert Zamawiający udostępnia projekt zagospodarowania terenu w wersji „cadowskiej” – rozszerzenie „*.dwg” oraz załączniki do SIWZ w wersji edytowalnej. Podstawą do wyceny jest SIWZ oraz projekt wraz z załącznikami zamieszczony w formacie pdf. Powyższe pliki udostępnione są pod adresem: ftp://ftpum.zatornet.pl/Przetarg_STREFY/Materialy%20dodane%203%2012%202010/ Ponadto pod w/w adresem internetowym udostępnione zostały uszczegółowienia projektu:

  • przebudowa włączenia drogi DL-3 do drogi krajowej nr 44
  • budowa kanalizacji opadowej wraz ze zbiornikiem odparowującym
  • budowa przekroczeń drogi krajowej nr 44 (ul. Oświęcimska)

oraz

  • Projekt stałej organizacji ruchu
  • Projekt czasowej organizacji ruchu

2. W cenie oferty należy uwzględnić wszystkie opłaty wynikające ze wszystkich uzgodnień branżowych m.in. płatny nadzór dysponentów sieci – jeżeli taki ma być, płatne wyłączenia sieci – jeżeli takie mają być, płatne odbiory dysponentów sieci – jeżeli takie mają być, itp.

UWAGA !!!:

Zamawiający nie przewiduje zmiany terminu składania ofert.

  Nazwa pliku Data publikacji Rozmiar Pobierz
Kategoria: Powiązane pliki [ 4 ]
ODP_NA_PYTANIA_3_12_2010.pdf ODP_NA_PYTANIA_3_12_2010.pdf 15-01-20 08:11 0.94MB ODP_NA_PYTANIA_3_12_2010.pdf pobierz
same_zalaczniki.doc same_zalaczniki.doc 15-01-20 08:11 158.5KB same_zalaczniki.doc pobierz
SIWZ_popr_1_12_2010.pdf SIWZ_popr_1_12_2010.pdf 15-01-20 08:11 316.16KB SIWZ_popr_1_12_2010.pdf pobierz
UM_RB_ZATOR_popr_1_12_2010.pdf UM_RB_ZATOR_popr_1_12_2010.pdf 15-01-20 08:11 159.38KB UM_RB_ZATOR_popr_1_12_2010.pdf pobierz

Wprowadził: Katowice IntraCOM 2015-01-20 08:10
Agencja Interaktywna IntraCOM.pl
Urząd Miejski Zator Plac Marszałka
Józefa Piłsudskiego 1,
32-640 Zator
Telefon:
+48 33 841 22 12
E-mail:
gmina@zator.pl