do góry

Zamówienia publiczne

DI.271.8.2020 Pytania, odpowiedzi i informacje Zamawiającego 2021-02-11

                                                                                                                Zator, dnia 11.02.2021r.

DI.271.8.2020

Dotyczy: postępowania nr DI.271.8.2020 na Budowę boiska sportowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Graboszycach, oraz rozbudowa istniejącego  wejścia do budynku szkoły.

Zamawiający działając na podstawie art. 38 ustawy dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1579), udziela odpowiedzi na pytania dotyczące treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

Pytanie 1
Czy w zakres zamówienia wchodzi przebudowa instalacji gazu?
Odpowiedź
Zakres projektu obejmuje przebudowę instalacji gazu.

Pytanie 2
Brak w przedmiarze pozycji geodezja powykonawcza?
Odpowiedź
Wykonawca jest zobowiązany do sporządzenia kompletnej dokumentacji odbiorowej budynku w tym: protokoły odbioru instalacji, protokoły kominiarskie, mapa powykonawcza, dokumentacja powykonawcza, badania geotechniczne nośności podbudowy  itp.  Zwyczajowo, koszt opracowania tych dokumentów mieści się w kosztach ogólnych budowy.

Pytanie 3
Jakiego koloru ma być nawierzchnia poliuretanowa  boiska?
Odpowiedź
Proponowana kolorystyka nawierzchni poliuretanowej boiska – kolor czerwony (ceglasty). Kolor linii poszczególnych boisk – do uzgodnienia na budowie z wykonawcą.

Pytanie 4
W opisie występują 3 stanowiska postojowe w przedmiarze występuje 43 miejsca postojowe. Proszę wskazać poprawna ilość miejsc postojowych.
Odpowiedź
Skorygowano przedmiar robót w zakresie miejsc postojowych. Do wykonania są 3 miejsca postojowe, oraz droga dojazdowa do nich.

Pytanie 5
Proszę o potwierdzenie że zakres prac jest zgodny z przedmiarem robót?
Odpowiedź
Jest zgodny.

Pytanie 6
Brak rysunku oraz parametrów zegara słonecznego. Proszę o udostepnienie informacji.
Odpowiedź
Projekt zakłada montaż w terenie zegara słonecznego jako pomocy dydaktycznej dla prowadzonych w ramach „zielonej szkoły” zajęć przyrodniczych. Zegar należy zamontować na wytyczonym placu jako  wyrób gotowy, według dostępnej na rynku oferty handlowej. Dołączamy przykładowe zdjęcia zegara słonecznego, montowanego na pylonie kamiennym  lub stalowym. Średnica tarczy – 60 cm, wysokość zegara 70-75 cm.

Pytanie 7
Proszę o potwierdzenie że w zakres zamówienia nie wchodzą 2 gry plenerowe z masy termoplastycznej.
Odpowiedź
W ofercie
należy ująć wykonanie w terenie utwardzonym, na placu rekreacyjnym, 2 gier plenerowych z masy termoplastycznej. W projekcie przyjęto jako przykładowe  „klasy duże” oraz „tablica matematyczna”.

Pytanie 8
Proszę o parametry oraz technologie stacji meteorologicznej.

Odpowiedź
Wyposażenie stacji meteorologicznej zostało opisane w punkcie 1.2.7.6. Elementy małej architektury projektu architektoniczno budowlanego. Należy zastosować typowy zestaw szkolny stacji meteorologicznej, według dostępnej na rynku oferty handlowej. Do projektu dołączony został  przykładowy zestaw stacji szkolnej.

Pytanie 9
Proszę o wymiary kosza oraz technikę wykonania z rysunkiem.
Odpowiedź
Na terenie boiska, zgodnie z projektem należy zamontować 4 szt. słupów stalowych jednosłupowych przystosowanych do wysięgu 1,6 m, na których należy zamontować typowe tablice epoksydowe do koszykówki o wym 105x180 zm z obręczami stalowymi, o średnicy wewnętrznej 45 z cm oraz siatką. W związku z powszechną dostępnością na rynku tego typu wyrobów, które są dostarczane na miejsc wbudowania jako wyrób gotowy, sprefabrykowany, nie przewiduje się dołączania do dokumentacji rysunków szczegółowych wyrobu.

Pytanie 10
Brak rysunków palisady  betonowej, siedzisk z desek, wymiarów , technologii wykonania.
Odpowiedź
Rysunki znajdują się w załączniku do odpowiedzi.

Pytanie 11
Proszę o potwierdzenie że zakres zamówienia nie obejmuje rozbudowy wejścia , wiatrołapu.
Odpowiedź
Zakres Zamówienia obejmuje rozbudowę wejścia (wiatrołapu) do budynku.

Pytanie 12
Proszę o opis, rysunek, wytyczne zegara  analemmatycznego.
Odpowiedź
Odpowiedź jak dla pytania nr 6.

Pytanie 13
Proszę potwierdzić że ilość Palisad betonowych wynosi 30 sztuk (rys. zagospodarowania), wym .śr. 20cm x wys. 120cm ? W przedmiarze ilość wynosi 60m.
Odpowiedź
Zamawiający dołącza rys. szczegółu wykonania siedziska z  palisady betonowej. Skorygowano ilość palisady do wbudowania dla projektowanych siedzisk. Należy zastosować palisadę betonową prefabrykowaną 18x18x100 w ilości określonej przedmiarem robót.

Pytanie 14
Proszę o potwierdzenie że siedzisk z deski modrzewiowej ryflowanej ma być 30 szt.? Proszę podać jakie wymiary maja mieć siedziska?
Odpowiedź
Zamawiający dołącza rysunek siedzisk w strefie „zielonej szkoły”

Pytanie 15
Proszę wskazać jakie krzewy i  należy nasadzić: wysokość rodzaj oraz ilość  krzewów? Proszę wskazać jak obwód pnia  ma mieć żywotnik zachodni oraz podać ilość sztuk?
Odpowiedź
Zaprojektowano nasadzenia zimozielone z żywotnika zachodniego w ilości 36 szt. Stosować krzewy o wysokości min. 1,5 m.

Pytanie 16
Proszę o podanie jaką kwotę Zamawiający zamierza przeznaczyć na przedmiotowe zadanie.
Informacja ta jest niezbędna dla ograniczenia zaangażowania wykonawcy, którego oferta przekroczy budżet zamawiającego.
Odpowiedź
Zamawiający informuje, że na przedmiotowe zamówienie przeznaczył kwotę 1.000.502,05 zł brutto (łącznie z obowiązującą stawką VAT).  

Pytanie 17
Proszę o potwierdzenie, że wynagrodzenie ma charakter kosztorysowy.
Odpowiedź
Tak, wynagrodzenie Wykonawcy ma charakter kosztorysowy.

Pytanie 18
W związku z brakiem niezbędnych zapisów w projekcie umowy dotyczących możliwości zmiany umowy w zakresie zmiany terminu wykonania umowy wnosimy o wprowadzenie kolejnego pkt o treści:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany terminu realizacji umowy w przypadku:
- klęsk żywiołowych, pandemii, stanu wyjątkowego itp.
- wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie robót zgodnie z technologią.
Powyższe jest niezbędne dla zapewnienia wykonawcy możliwości zmiany terminu wykonania robót w przypadku ww. okoliczności, sytuacji od niego obiektywnie niezależnych.
W związku z powyższym wnosimy o wprowadzenie zapisu jak na wstępie.
Odpowiedź
Przedstawiony projekt umowy obejmuje niezbędne zapisy dotyczące możliwości zmian umowy, m.in. §12 „Dopuszcza się zmianę istotnych postanowień zawartej umowy, dotyczących: …- terminu wykonania umowy jedynie w przypadku niezawinionego przez Wykonawcę wstrzymania robót. (Dopuszcza się w takim przypadku zmianę terminu wykonania umowy o okres wstrzymania robót). Dotyczy to np. sytuacji opisanej w § 1 pkt 10, ppkt 2 umowy…”

Pytanie 19
Umowa w §9 ust. 2. a), b) opisuje kary umowne i w nich są zapisy z określeniem „opóźnienia”. Wnosimy o zmianę zapisu poprzez zastąpienie słów „opóźnienia” na „zwłoki” tak jak to jest już w znowelizowanej ustawie pzp obowiązującej od 01.01.2021.Zmiana ta spowoduje czytelną i uczciwą ocenę odpowiedzialności wykonawcy za niedotrzymanie terminów.
Odpowiedź
Zamawiający nie wprowadza proponowanej zmiany zapisów umowy.

Pytanie 20
Projekt przewiduje podbudowę pod nawierzchnię pu z betonu jamistego gr. 15 cm na warstwie z kruszyw łamanych gr. 20 cm. Jako doświadczony wykonawca boisk sportowych  z nawierzchniami syntetycznymi informujemy, że przyjęty rodzaj podbudowy nie jest odpowiednim rozwiązaniem ze względu na jej wady. Beton jamisty nie jest pewnym podłożem w polskich warunkach klimatycznych ponieważ jest przepuszczalny dla wody a nie ma żadnej elastyczności, co jest niebezpieczne w przypadku zamarzania wody w jego strukturze, co może powodować pęknięcia, co jest szczególnie ważne w przedmiotowej lokalizacji ze względu na występujące w Polsce warunki atmosferyczne. Beton jamisty został wprowadzony w Polsce wiele lat temu jako rozwiązanie alternatywne w celu obniżenia kosztów inwestycji jednak obarczony jest dużym ryzykiem wystąpienia wady jw. Informujemy, że nawierzchnie pu stosuje się na 3 rodzajach podbudowy:
- asfaltobeton – podłoże nieprzepuszczalne dla wody.
- beton min. B20 zbrojony – podłoże nieprzepuszczalne dla wody.
- podbudowa dynamiczna z kruszyw łamanych przepuszczalna dla wody + warstwa stabilizująca typu ET (mieszanina żwirku kwarcowego, granulatu gumowego i lepiszcza pu) przepuszczalną dla wody o gr. ok. 30 mm.
Jeśli Zamawiający chce aby podbudowa była przepuszczalna dla wody to wnosimy o stosowną zmianę warstwy betonu jamistego na warstwę stabilizującą typu ET o gr. ok. 30 mm.
Warstwa stabilizująca typu ET jest jedynym systemowym przepuszczalnym podłożem pod nawierzchnie pu stosowanym na całym świecie i również w Polsce jest od dawna najczęściej stosowana. Warstwa typu ET jest mrozoodporna dzięki użyciu lepiszcza pu. Pozostawienie podbudowy z betonu jamistego jest ryzykowne dla trwałości obiektu.
Jednocześnie zwracamy uwagę, że beton jamisty wymaga min. 28 dniowego sezonowania przed instalacja nawierzchni pu a jest to problem biorąc pod uwagę przyjęty w SIWZ termin realizacji zadania - warstwa et nie wymaga sezonowania, można na niej instalować nawierzchnię niemal od razu. Pozostawienie projektowanego rozwiązania powoduje zmniejszenie trwałości obiektu. W związku z powyższym wnosimy o dopuszczenie warstwy stabilizującej typu ET o gr. ok. 30 mm zamiast betonu jamistego. Dopuszczenie warstwy typu ET tylko zwiększy właściwości boiska bez zwiększenia kosztów zadania.
Odpowiedź
Zastosowana w projekcie podbudowa z betonu jamistego, pod warstwami konstrukcyjnymi nawierzchni boiska, jest rozwiązaniem dopuszczalnym i stosowanym, przy realizacji tego typu obiektów. Nie jest prawdą, że zastosowanie betonu jamistego o prawidłowej strukturze (uziarnieniu) jako podbudowy przepuszczalnej, stwarza zagrożenie dla trwałości konstrukcji. Elementem tej konstrukcji jest zastosowanie pod nią podbudowy z kruszyw kamiennych oraz warstwy odsączającej co w połączenie z drenażem w pełni zabezpiecza beton przed „rozmrażaniem”. Zaletą rozwiązania jest właśnie trwałość podbudowy oraz łatwość uzyskania równości nawierzchni, przy zachowaniu przepuszczalności.
Rozwiązanie to zostało przez Projektanta zastosowane na kilkunastu obiektach na terenie woj. Śląskiego i do chwili obecnej na żadnym obiekcie nie wystąpiły  wymienione przez oferenta wady. Prawdą jest, że stosuje się kilka rozwiązań, w zależności od potrzeby, warunków oraz rodzaju nawierzchni. Podbudowa asfaltobetonowa i batonowa, jest stosowana w nawierzchniach nieprzepuszczających wody. Podbudowa dynamiczna z kruszyw łamanych oraz podbudowa sztywna z betonu jamistego, jest stosowana dla nawierzchni przepuszczalnej.
Uwagi oferenta dotyczące wad zastosowanego rozwiązania świadczą raczej o braku doświadczenia w wykonaniu podbudowy z betonu jamistego, która wymaga zastosowania betonu o odpowiedniej recepturze (trudność polega na tym, że nie każda wytwórnia betonu jest w stanie wykonać beton jamisty o właściwej strukturze), oraz właściwej technologii układania betonu oraz jego pielęgnacji. Jest też prawdą że podbudowa betonowa wymaga sezonowania do uzyskania pełnej nośności (28 dni), co opóźnia czas ułożenia warstwy wierzchniej, jednak przy prawidłowej organizacji robót nie powinno to wpłynąć na termin realizacji zadania.

Zamawiający po rozważeniu wszystkich zalet i wad obu technologii, zmienia podbudowę z betonu jamistego na podbudowę „dynamiczną” z kruszywa. W załączeniu zmienione przedmiary robót.

Pytanie 21
Projekt podaje sprzeczne dane dotyczące grubości nawierzchni pu.
Proszę o jednoznaczne określenie grubości nawierzchni pu.
Odpowiedź
Z uwagi na możliwość zastosowania nawierzchni różnych producentów i systemów, projekt nie określa jednoznacznie grubości nawierzchni PU która ma być zastosowana. W projekcie przewiduje się zastosowanie nawierzchni o grubości min. 13  mm.

Pytanie 22
Projekt nie precyzuje typu nawierzchni sportowej pu.
Informujemy, że nawierzchnią sportową pu dedykowaną na boiska wielofunkcyjne jest nawierzchnia pu typu EPDM 2S dwuwarstwowa o gr. ok. 14 mm składająca się z warstw:
- dolna warstwa o gr. ok. 7 mm – mieszanina granulatu SBR i lepiszcza pu
- górna warstwa o gr. ok. 7 mm – mieszanina granulatu EPDM i lepiszcza pu
Stosowana jest również nawierzchnia pu typu NATRYSK jednak posiada ona krótszą trwałość i bardziej porowata strukturę wierzchniej warstwy dlatego zalecamy wybór nawierzchni pu typu EPDM 2S. Proszę o jednoznaczne określenie typu nawierzchni sportowej pu boiska.
Odpowiedź
Z uwagi na występujący na rynku szeroki zakres nawierzchni, projekt świadomie nie precyzuje typu nawierzchni sportowej do wykonania na terenie boiska. Ma to być nawierzchnia poliuretanowa elastyczna, bezspoinowa, antypoślizgowa, przepuszczalna dla wody, jednowarstwowa, składająca się w całości z pierwotnego granulatu EPDM, układana mechanicznie przy pomocy rozkładarki mas poliuretanowych, dedykowana dla boisk wielofunkcyjnych. Grubość warstwy EPDM min. 13 mm.

Pytanie 23
Proszę o potwierdzenie, że nawierzchnia sportowa pub osika ma być w kolorze ceglasto-czerwonym na całej powierzchni.
Odpowiedź
Zamawiający potwierdza kolor ceglasto czerwony nawierzchni boiska na całej powierzchni. Kolor linii poszczególnych boisk – do uzgodnienia na budowie z wykonawcą.

Pytanie 24
Projekt podaje wymagania dotyczące nawierzchni sportowej pu w sposób niezgodny ze standardami w branży i aktualną normą PN-EN 14877:2014-02 (obowiązująca w Unii Europejskiej norma określająca wymagania dotyczące sportowych wszystkich nawierzchni pu otwartych obiektów sportowych).
Projekt podaje:
Poniżej przedstawiamy wymagania wg aktualnej normy PN-EN 14877:2014-02 dla nawierzchni pu.

 parametr

wartość wymagana wg normy

PN-EN 14877:2014-02

Wytrzymałość na rozciąganie, MPa

≥ 0,4

Wydłużenie podczas zerwania, %

≥ 40

Opór poślizgu, PTV:

- na sucho

- na mokro

 

80÷110

55÷110

(dotyczy tylko nawierzchni przepuszczalnej dla wody)

Przepuszczalność wody, mm/h

 

≥ 150

Odporność na zużycie (ścieranie aparatem Tabera), g

≤ 4

(dotyczy tylko nawierzchni lekkoatletycznej)

Odporność na kolce:

- spadek wytrzymałości na rozciąganie, %

- spadek wydłużenia względnego przy Fmax, %

 

 

≤ 20

≤ 20

Odporność po przyśpieszonym starzeniu:

- wytrzymałość na rozciąganie, N/mm²

- wydłużenie względne przy Fmax, %

- amortyzacja, %

- nawierzchnia na obiekty lekkoatletyczne

- nawierzchnia na obiekty tenisowe

- nawierzchnia na obiekty typu multisport

- odporność na kolce:

- wytrzymałość na rozciąganie po użyciu kolców, MPa

- spadek wytrzymałości po działaniu kolców, %

- wydłużenie względne przy Fmax po działaniu kolców, %

- spadek wydłużenia względnego przy Fmax po działaniu kolców, %

 

≥ 0,4

≥ 40

 

35÷50 typ SA35÷50

>31 typ SA 31+

35÷44 typ SA35÷44

 

≥ 0,4

≤ 20

≥ 40

≤ 20

Odporność po sztucznym starzeniu:

- odporność na zużycie (ścieranie Tabera), g

- zmiana barwy, stopień skali szarej

 

≤ 4

≥ 3

Amortyzacja, %:

- nawierzchnia na obiekty lekkoatletyczne

- nawierzchnia na obiekty tenisowe

- nawierzchnia na obiekty typu multisport

 

35÷50 typ SA35÷50

>31 typ SA 31+

35÷44 typ SA35÷44

Odkształcenie pionowe, mm:

- nawierzchnia na obiekty lekkoatletyczne

- nawierzchnia na obiekty tenisowe

- nawierzchnia na obiekty typu multisport

 

≤ 6

≤ 6

≤ 3

Zachowanie się piłki odbitej pionowo:

- piłka koszykowa, %

- piłka tenisowa, %

 

≥ 85

≥ 85

Powyższe dowodzi, że wymagane przez Zamawiającego parametry są niezgodne z aktualną normą PN-EN 14877:2014-02. Zamawiający stosuje przy określeniu parametrów standardy nieaktualnej nomenklatury ITB czyli parametry nie występujące w aktualnej normie oraz wartości wymaganych parametrów, które występują w normie ale wartości niezgodnie z założeniami tej normy. Parametry wg starej nomenklatury ITB nie są kompatybilne z aktualną normą dla tego typu nawierzchni. Informujemy, że nie wykonuje się na nawierzchnie sportowe (w tym nawierzchnie pu) aprobat i rekomendacji technicznych ITB tylko badania na zgodność z norma PN-EN 14877:2014-02, dlatego wymaganie aprobaty lub rekomendacji technicznej ITB jest bezpodstawne. Wynika to z tego, że nawierzchnie sportowe (w tym pu) nie były sklasyfikowane jako wyroby budowlane, na które jedynie były wydawane aprobaty lub rekomendacje techniczne ITB. Jakiś czas temu można było wykonywać rekomendacje techniczne ITB dobrowolnie. Jeśli nawet kiedyś jakaś nawierzchnia miała wykonaną aprobatę lub rekomendację techniczną ITB to nie może to być podstawą o określania wymagań. Informujemy, że aktualnie jedynym dokumentem dopuszczającym do stosowania nawierzchni pu na terenie UE jest potwierdzenie zgodności z normą PN-EN 14877:2014-02, wydane przez niezależną instytucję do tego upoważnioną.
Jeśli Zamawiający ma wątpliwości do przedstawianych przez nas obiektywnych argumentów to proponujemy zapoznanie się z aktualnymi wytycznymi dla nawierzchni sportowych poprzez kontakt z niezależną instytucją zajmującą się nawierzchniami sportowymi tj. Instytutem Sportu.
https://insp.waw.pl/is-pib/laboratorium-nawierzchni-sportowychPowyższe potwierdzi, że nasze argumenty są obiektywne i właściwe. Należy obiektywnie stwierdzić, że określenie wymagań dotyczących zamawianych produktów musi odnosić się do obiektywnie istniejących norm, do których mogą się stosować wszyscy producenci systemów nawierzchni pu. Kuriozalnym jest stan rzeczy kiedy nawierzchnia pu typu zamawianego spełniająca wymagania normy PN-EN 14877:2014-02, akceptowana we wszystkich krajach Unii Europejskiej, nie mogłaby być zastosowana na przedmiotowym zadaniu tylko z powodu określenia wymagań przez Zamawiającego niezgodnie z obowiązującą w Unii Europejskiej normą.
W związku z powyższym wnosimy o dopuszczenie nawierzchni poliuretanowych zamawianego typu zamawianego posiadających:
- Wyniki badań na zgodność z normą PN-EN 14877:2014-02 (obowiązujące w UE parametry nawierzchni pu)
- Wyniki badań na zgodność z normą DIN 18035-6:2014 (bezpieczeństwo ekologiczne – zawartość związków chemicznych)
- Wyniki badań WWA z określeniem kl. 1
- Atest higieniczny PZH
- Karta techniczna potwierdzona przez producenta pod warunkiem posiadania przez wykonawcę autoryzacji producenta nawierzchni poliuretanowej, wystawionej dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tą nawierzchnię.Zaznaczamy, że nie chodzi o to aby Zamawiający obniżył jakość zamawianej nawierzchni pu tylko o to aby opisał wymagania dotyczące nawierzchni w sposób zgodny z technologią, standardami w branży, obowiązującą w Unii Europejskiej normą PN-EN 14877:2014-02. Wyprzedzając ewentualne stanowisko Zamawiającego, że podane wymagania są minimalne informujemy, że takie założenie jest błędne ponieważ wymagania muszą się odnosić do aktualnej normy dla nawierzchni pu a Zamawiający nie może stawiać się w roli decydenta ponad normą i wprowadzać innych niezgodną z nią wymagań. Zamawiający jak i każdy inny musi stosować się to parametrów określonych przez aktualną normę i nie może nią manipulować i ustalać własnych wymagań w standardzie nie zgodnym z obowiązującą normą. Informujemy, że Krajowa Izba Odwoławcza, wyrokiem z 30.01.2017 r., KIO 68/17 uwzględniła zarzuty odwołującego w analogicznej sprawie określenia nieuzasadnionych parametrów nawierzchni w sposób ograniczający konkurencję. Skład orzekający wskazał, że uprawnieniem zamawiającego jest ukształtowanie przedmiotu zamówienia w sposób dowolny. Obowiązkiem, który na nim spoczywa jest jednak sformułowanie tego opisu w oparciu o uzasadnione potrzeby. Zasadą jest zaś nieograniczony dostęp wykonawców do zamówienia. Decydując się na konkretne rozwiązania, zamawiający musi wykazać, że wymagane przez niego parametry wynikają bezpośrednio z obiektywnie uzasadnionych potrzeb. Izba wskazała, że to na zamawiającym spoczywa ciężar dowodowy wykazania, że postanowione w postępowaniu ograniczenia nie naruszają uczciwej konkurencji. W razie braku odpowiedniego uzasadnienia, uznać należy, iż wymogi sformułowane zostały bezprawnie. Skoro zaś są one bezzasadne to i za takie uznać należy ograniczenia konkurencyjności w postępowaniu. Istotą zachowania zasady uczciwej konkurencji w postępowaniu jest to, że każdy z oferentów jest w stanie zadeklarować taki produkt, który będzie miał największą szansę i możliwość zdobycia największej ilości punktów w postępowaniu. Sztuczne i bezpodstawne ograniczanie parametrów przedmiotu zamówienia stanowi naruszenie tejże zasady.
Biorąc pod uwagę ww. sprawę należy obiektywnie stwierdzić, że nie ma żadnych obiektywnych argumentów, którymi Zamawiający mógłby uczciwie się posłużyć w celu uzasadnienia wprowadzenia takich a nie innych wymagań.
Jeśli Zamawiający nie uwzględni ww. wniosku to będzie to dowodziło świadomemu celowemu działaniu Zamawiającego zmierzającego do uniemożliwienia zastosowania jakiejkolwiek innej nawierzchni pu, która posiada akurat takie wyniki badan jakie odpowiadają wymaganiom Zamawiającego. Ignorując wymagania aktualnej normy.
Zwracamy dodatkowo uwagę, że Zamawiający wydatkuje środki publiczne i rolą Zamawiającego jest wybranie oferty jak najkorzystniejszej zarówno jakościowo jak i finansowo. Dlatego powinien tak opisać przedmiot zamówienia, aby jako największa ilość oferentów mogła wystartować w tym przetargu, nie utrudniając dostępu do zamówienia potencjalnym wykonawcom. Przestrzeganie uczciwej konkurencji leży w interesie publicznym, ponieważ pozwala na zachowanie przejrzystości i kontroli wydatków publicznych oraz wybranie oferty najkorzystniejszej z punktu widzenia Zamawiającego.

Odpowiedź
Dla uniknięcia ewentualnych rozbieżności Zamawiający w uzgodnieniu z Projektantem, przedstawia wymagania dla nawierzchni multisport oparte na zapisach zawartych w PN-EN 14877:2014-02.

 parametr

wartość wymagana wg normy

PN-EN 14877:2014-02

Wytrzymałość na rozciąganie, MPa

≥ 0,4

Wydłużenie podczas zerwania, %

≥ 40

Opór poślizgu, PTV:

- na sucho

- na mokro

 

80÷110

55÷110

Przepuszczalność wody, mm/h

 ≥ 150

Odporność na zużycie (ścieranie aparatem Tabera), g

≤ 4

Odporność po przyśpieszonym starzeniu:

- wytrzymałość na rozciąganie, N/mm²

- wydłużenie względne przy Fmax, %

- amortyzacja, %

- nawierzchnia na obiekty typu multisport

- odporność na kolce:

- wytrzymałość na rozciąganie po użyciu kolców, MPa

- spadek wytrzymałości po działaniu kolców, %

- wydłużenie względne przy Fmax po działaniu kolców, %

- spadek wydłużenia względnego przy Fmax po działaniu kolców, %

 

≥ 0,4

≥ 40

 

35÷44 typ SA35÷44

 

≥ 0,4

≤ 20

≥ 40

≤ 20

Odporność po sztucznym starzeniu:

- odporność na zużycie (ścieranie Tabera), g

- zmiana barwy, stopień skali szarej

 

≤ 4

≥ 3

Amortyzacja, %:

- nawierzchnia na obiekty typu multisport

 

35÷44 typ SA35÷44

Odkształcenie pionowe, mm:

- nawierzchnia na obiekty typu multisport

 

≤ 3

Zachowanie się piłki odbitej pionowo:

- piłka koszykowa, %

- piłka tenisowa, %

 

≥ 85

≥ 85

 Ponadto Wykonawca ma przedstawić dokumenty potwierdzające zgodność proponowanej nawierzchni z założonymi parametrami:
- Certyfikat lub deklaracja zgodności z normą PN-EN 14877:2014,
- Karta techniczna oferowanej nawierzchni, potwierdzona przez jej producenta
- Atest PZH lub dokument równoważny dla oferowanej nawierzchni.
- Karta techniczna systemu
- Badania na zawartość pierwiastków śladowych zgodnie z normą DIN 18035-6:2014
- Autoryzacja producenta systemu

Pytanie 25
W związku z nieuczciwymi praktykami stosowania do wierzchniej warstwy nawierzchni sportowej pu granulatów z recyklingu barwionych powierzchniowo, proszę o potwierdzenie, że Zamawiający wymaga wykonania wierzchniej warstwy nawierzchni sportowej pu zgodnie z technologią przy użyciu granulatu EPDM z pierwotnej produkcji i nie dopuszcza stosowania barwionych granulatów z recyklingu.
Odpowiedź
Zamawiający nie dopuszcza stosowania granulatu EPDM z recyklingu.

Pytanie 26
Czy w ramach strefy zamawianych robót występują jakiekolwiek sieci lub inne kolizje? Jeśli występują to wnosimy o udostępnienie stosownej inwentaryzacji z opisem i mapą.
Odpowiedź
Projekt zagospodarowania terenu jest sporządzony na aktualnej mapie do celów projektowych, na której zaznaczony jest przebieg występujących w terenie sieci uzbrojenia terenu.

Pytanie 27
Proszę o potwierdzenie, że Zamawiający udostępnił całą dokumentację projektową, techniczną niezbędną do wykonania przedmiotu zamówienia oraz że dokumentacja ta jest kompletna o odzwierciedla stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia, zaś brak jakichkowliek dokumentów istotnych dla oceny warunków realizacji inwestycji nie obciąża Wykonawcy.
Odpowiedź
Zamawiający udostępnił całą posiadaną dokumentację niezbędną do wykonania przedmiotu zamówienia.

Pytanie 28
Proszę o potwierdzenie, że Zamawiający dysponuje wszelkimi wymaganymi prawem decyzjami administracyjnymi oraz uzgodnieniami niezbędnymi w celu wykonania zamówienia, które zachowują ważność na okres zgodny z wymaganym terminem realizacji, a skutki ewentualnych braków w tym zakresie nie obciążają Wykonawcy.
Odpowiedź
Jest rzeczą oczywistą, że przystępując do realizacji inwestycji, Zamawiający posiada wszystkie dokumentu formalno-prawne umożliwiające  realizację zamówienia.

Pytanie 29
{SKAN}
Odpowiedź
WAŻNE – ZMIANA KONSTRUKCJI PODBUDOWY BOISKA.
Zamawiający w porozumieniu z Projektantem wprowadzają zmiany do dokumentacji projektowej w zakresie związanym z konstrukcją podbudowy boiska sportowego. Należy wykonać podbudowę dynamiczną z kruszywa kamiennego, w miejsce podbudowy z betonu jamistego.
Konstrukcja nawierzchni boiska sportowego (po zmianie):
- Nawierzchnia poliuretanowa – grubość min. 13 mm
- granulat gumowy ze żwirem kwarcowym łączony lepiszczem poliuretanowym (ET) min. 35 mm
- warstwa wyrównawcza z kruszywa kamiennego 0-4 mm                                               5 cm
- tłuczeń kamienny zagęszczony o frakcji 0-31,5                                                                        20 cm
- warstwa odcinająca z pospółki lub piasku gruboziarnistego                                                  15 cm
Zamawiający nie dopuszcza stosowania granulatu SBR z recyklingu.

Pytanie 30
Opis str. 12-znajduje się informacja, że wokół boiska należy wykonać opaskę z kostki brukowej 88m2. Brak takiej pozycji w przedmiarze. Czy metraż tej opaski został ujęty w pozycji 114-przedmiaru robót? Z wyliczeń pozycji nie wynika, aby został on dodany. Proszę o wyjaśnienia jakie nawierzchnie wchodzą w skład metrażu 1071m2- w dokumentacji projektowej nie ma rozpisanych szczegółowo poszczególnych elementów. W związku z ograniczeniem zakresu prac do wykonania-proszę o potwierdzenie, że wskazane w przedmiarze metraże są prawidłowe.
Odpowiedź
Nakłady na wykonanie opaski wokół boiska są ujęte w przedmiarze robót w pozycji dot. wykonania chodników.

Pytanie 31
Proszę o potwierdzenie, że w zakres zamówienia nie wchodzi miasteczko ruchu drogowego.
Odpowiedź
Tak.
W zakres zamówienia nie wchodzi budowa miasteczka komunikacyjnego.

Pytanie 32
Brak warstwy odsączającej pod boiskiem w przedmiarze robót. Proszę o wyjaśnienia/ewentualnie korektę przedmiaru.
Odpowiedź
Zmawiający zmienił konstrukcję podbudowy dla boiska. Przedmiar robót został uzupełniony m.in. o zakres związany z wykonaniem warstwy odsączającej pod nawierzchnią boiska

Pytanie 33
Czy w ramach prac należy wykonać wycinkę drzew? W przedmiarze brak takich pozycji. Na planie PZT zaznaczone są drzewa do wycinki. Jeśli należy wykonać wycinkę-to w jakiej ilości i czy Zamawiający dysponuje pozwoleniem na wycinkę. Czy w ramach wycinki należy wykonać nasadzenia zastępcze?
Odpowiedź
Zaznaczone do wycinki drzewa są położone poza zakresem objętym projektem, w miejscu planowanej bieżni, która nie jest objęta zakresem inwestycji.

Pytanie 34
Zakres zamówienia obejmuje - budowę stanowisk słupowych aluminiowych – łącznie 6 szt. Czego dotyczą te słupy, czy są to słupy oświetleniowe?
Odpowiedź
W zakresie zadania, jest budowa instalacji oświetlenia boiska - 6 szt. słupów aluminiowych zgodnie z projektem.

Pytanie 35
oświetlenie boiska-proszę o podanie celowości  zastosowania przewodu aluminiowego  YAKY  4 x  16 (aluminium) a nie YKY  4 x 10  (miedź) - materiał który stosuje się obecnie. Odpowiedź
Zamawiający zmienia przewód na YKY 4x10mm2 (miedź).

Pytanie 36
Czy musi być zastosowany zegar astronomiczny, czy też ręczne załączanie i wyłączanie w miarę potrzeby użytkowania.
Odpowiedź
Ma być zastosowane ręczne załączanie i wyłączanie oświetlenia boiska.

Pytanie 37
Brak wyłącznika przepięciowego   B + C
Odpowiedź
Należy zastosować wyłącznik przepięciowy B+C

Pytanie 38
Czy jest założone ile ma być doświetlenia na płycie boiska-jaka wartość przy pomiarze, czy ilość lamp jest wystarczająca.
Odpowiedź
Ilość lamp należy zabudować zgodnie z projektem budowlanym. Wyliczone doświetlenie na płycie boiska  przy założonej ilości opraw ma wynosić min. 100 lx

Pytanie 39
Czy wszystkie oprawy włączane na raz, czy włączane pojedyncze obwody.
Odpowiedź
Zgodnie z projektem budowlanym. Projekt zakłada włącznie wszystkich obwodów równocześnie.

Pytanie 40
Czy ze względu na przekładanie kolejnych terminów  przetargu, przedłużony będzie termin wykonania.
Odpowiedź
Zamawiający zmienił termin zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia.

Pytanie 41
Gdzie można znaleźć odpowiedzi na zadane pytania, BIP przekierowuje na Waszą stronę, na której ich nie ma.
Odpowiedź
https://www.zator.pl/gospodarka/zamowienia_publiczne.html

UWAGA !
I.
Zamawiający zmienia zapisy w punkcie VII SIWZ na następujące:
„VII. Wymagany termin realizacji zamówienia.
Termin wymagany realizacji całości zamówienia – podpisanie protokołu końcowego odbioru wszystkich robót – do 31.10.2021 r.”

 II. Zamawiający zmienia:
  1. Z
apis w § 3 wzoru umowy na:
„Termin wymagany realizacji całości zamówienia – podpisanie protokołu końcowego odbioru wszystkich robót i montażu wyposażenia – do ..........................r.”.

  2. Zapis w § 1 pkt 1 wzoru umowy na:
„- budowę instalacji wewnętrznej - linii kablowej oświetlenia 0,4kV typu YKY 4x10 mm2 - 186,0 mb.”.

III. Zamawiający zmienia zapis punkcie 5 formularza ofertowego na:
„5. Termin realizacji przedmiotu zamówienia (wykonanie i odbiór całości zadania) – zgodnie z SIWZ”.    

 IV. Zamawiający przesuwa termin składania ofert na dzień 1.03.2021 r.

Nowe terminy: składania ofert  i zakończenia realizacji robót oraz zmiana krótkiego opisu przedmiotu zamówienia, zostały zamieszczone w ogłoszeniu o zmianie ogłoszenia o zamówieniu publicznym.

V. Załącznikami do powyższych komentarzy oraz pytań wykonawców i odpowiedzi zamawiającego są: zweryfikowane przedmiary i elementy projektu, poprawiony formularz ofertowy i poprawiony wzór umowy.

VI. Zamawiający informuje, że w przedmiotowym postępowaniu nie będzie odpowiadał na kolejne pytania oferentów. Zadane do tej pory pytania i nasze odpowiedzi pozwalają sądzić, że przedmiot zamówienia jest wystarczająco dokładnie opisany do sporządzenia poprawnej oferty. Pewne niewielkie nieścisłości, które mogą się mimo wszystko pojawić w trakcie realizacji robót, będą omawiane i rozwiązywane na bieżąco i rozliczane jako roboty zamienne kosztorysem różnicowym, wg nośników cenotwórczych z oferty wykonawcy. 

 

                                                                                                                                                                          Burmistrz Zatora

                                                                                                                                                                          Mariusz Makuch

 

 

 

  Nazwa pliku Data publikacji Rozmiar Pobierz
Kategoria: Powiązane pliki [ 8 ]
Graboszyce - rysunki zamienne.zip Graboszyce - rysunki zamienne.zip 21-02-11 15:39 1.09MB Graboszyce - rysunki zamienne.zip pobierz
PRZEDMIAR-SP Graboszyce-boisko.pdf PRZEDMIAR-SP Graboszyce-boisko.pdf 21-02-11 15:40 1.19MB PRZEDMIAR-SP Graboszyce-boisko.pdf pobierz
PRZEDMIAR-SP Graboszyce-oświetlenie.pdf PRZEDMIAR-SP Graboszyce-oświetlenie.pdf 21-02-11 15:40 367.05KB PRZEDMIAR-SP Graboszyce-oświetlenie.pdf pobierz
PRZEDMIAR-SP Graboszyce-wejście gółwne.pdf PRZEDMIAR-SP Graboszyce-wejście gółwne.pdf 21-02-11 15:40 1.37MB PRZEDMIAR-SP Graboszyce-wejście gółwne.pdf pobierz
Przykladowe zegary słoneczne.pdf Przykladowe zegary słoneczne.pdf 21-02-11 15:39 0.91MB Przykladowe zegary słoneczne.pdf pobierz
Pytania i odpowiedzi 11 02 2021.pdf Pytania i odpowiedzi 11 02 2021.pdf 21-02-11 15:39 811.48KB Pytania i odpowiedzi 11 02 2021.pdf pobierz
Umowa zał. 1B .pdf Umowa zał. 1B .pdf 21-02-11 15:41 500.07KB Umowa zał. 1B .pdf pobierz
Zał. nr 1 form. ofertowy .docx Zał. nr 1 form. ofertowy .docx 21-02-11 15:42 27.95KB Zał. nr 1 form. ofertowy .docx pobierz

Wprowadził: Marcin Stramecki 2021-02-11 14:39
Agencja Interaktywna IntraCOM.pl
Urząd Miejski Zator Plac Marszałka
Józefa Piłsudskiego 1,
32-640 Zator
Telefon:
+48 33 841 22 12
E-mail:
gmina@zator.pl