do góry

Zamówienia publiczne

DI.271.5.2021 PYTANIA I ODPOWIEDZI_21.10.2021 r. Termomodernizacja szkolnych budynków użyteczności publicznej w gminie Zator: ZSO Zator wraz z halą sportową, ZSP w Podolszu i ZSP w Graboszycach - zamówienie w 3 częściach. 2021-10-21

                                                                                                                Zator, dnia 21.10.2021r.

DI.271.5.2021

                                                                                              

Dotyczy: postępowania nr DI.271.5.2021 pn.:  Termomodernizacja szkolnych budynków użyteczności publicznej w gminie Zator: ZSO Zator wraz z halą sportową, ZSP w Podolszu i ZSP w Graboszycach – zamówienie w 3 częściach:

  • Część 1 – Termomodernizacja Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Zatorze wraz z kuchnią i halą sportową;
  • Część 2 - Termomodernizacja Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Podolszu;
  • Część 3 - Termomodernizacja Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Graboszycach”..

 

            Zamawiający działając na podstawie art. 284 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r. poz. 1129), przedstawia poniżej pytania i udziela odpowiedzi na zadane pytania, dotyczące treści Specyfikacji Warunków Zamówienia.

 

Pytanie 1

Dotyczy wszystkich części 1-3: -Proszę o podanie minimalnej wymaganej wartości naprężenia ściskającego przy 10% odkształceniu CS (10) dla styropianu fasadowego. Przy styropian ma być grafitowy?

Odpowiedź

Do ocieplenia ścian zewnętrznych należy zastosować styropian  EPS 033 fasada grafit ( wsp. λ

0,033  W/m 2 K),  o  minimalnej  wartości  współczynnika  naprężenia  ściskającego  przy  10%

odkształceniu CS nie mniej niż 80 kPa, zgodnie z normą PN-EN 13163:2013-05..

 

 

Pytanie 2

Zwracamy się z prośbą o udostępnienie przedmiarów w wersji edytowalnej.

Odpowiedź

Zamawiający udostępnia przedmiary w wersji edytowalnej, tj. z rozszerzeniem .xml, do zaimportowania do programów kosztorysowych.

 

 

Pytanie 3

W związku z planowanym udziałem w postępowaniu zwracam się z prośbą o przesłanie w formie edytowalnej, bądź najlepiej bezpośrednich wydruków PDF z programów kosztorysowych (nie skanów) przedmiarów robót. Niektóre są edytowalne, a niektóre trzeba wprowadzać ręcznie. Przy tak dużej ilości pozycji Wykonawca niepotrzebnie traci czas na samo wprowadzanie pozycji kosztorysowych do odpowiednich programów. Dotyczy to szczególnie przedmiaru w cz I, gdzie jeden przedmiar ma ponad 700 pozycji.

Odpowiedź

Zamawiający udostępnia przedmiary w wersji edytowalnej, tj. z rozszerzeniem .xml, do zaimportowania do programów kosztorysowych.

 

 

Pytanie 4

„Zał. nr 6 projekt umowy”.

Zamawiający określając katalog kar umownych nie przewidział analogicznych kar dla Wykonawcy. Z uwagi

na zasady równości stron prosimy o wprowadzenie dla Wykonawcy prawa naliczania Zamawiającemu kar

umownych z tytułu opóźnienia w akceptacji przedłożonych przez Wykonawcy materiałów / urządzeń /

kosztorysów, dokonywaniu płatności (w takiej samej wysokości, w jakiej może naliczać kary Zamawiający).

Odpowiedź

Zamawiający wprowadza do § 14 projektu umowy kary umowne dla Zamawiającego za odstąpienie przez Stronę od umowy z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego  oraz za nieterminowy odbiór zgłoszonych przez Wykonawcę robót.

 

 

Pytanie 5

„Zał. nr 6 projekt umowy”.

Prosimy o wprowadzenie limitu naliczania kar umownych do 10 % wartości wynagrodzenia.

Odpowiedź

Zamawiający pozostawia dotychczasowy zapis.

 

Pytanie 6

„Zał. nr 6 projekt umowy”.

Prosimy o wprowadzenie do umowy postanowienia, wg którego Zamawiający byłby zobowiązany przed obciążeniem Wykonawcy jakimikolwiek  karami umownymi do uprzedniego pisemnego wezwania Wykonawcy do zaprzestania naruszeń / dopełnienia obowiązków wynikających z umowy (pod rygorem obciążenia karami jw.).

Odpowiedź

Zamawiający odpowiednio modyfikuje zapisy punktu 4 w § 14 projektu umowy.

 

 

Pytanie 7

„Zał. nr 6 projekt umowy”.

Prosimy o wprowadzenie do umowy postanowienia, wg którego Zamawiający byłby zobowiązany przed odstąpieniem od umowy do uprzedniego pisemnego wezwania Wykonawcy do zaprzestania naruszeń / dopełnienia obowiązków wynikających z umowy (pod rygorem odstąpienia od jw.).

Odpowiedź

Zamawiający odpowiednio modyfikuje zapisy punktu 4 w § 14 projektu umowy.

 

 

Pytanie 8

W związku z faktem, iż Zamawiający w SWZ dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełniania tego samego poziomu jakościowego, merytorycznego oraz gwarantujące taką samą funkcjonalność jak produkty opisane w OPZ,  m.in. w stosunku do wskazanych w projekcie budowlanym

materiałów (papa termozgrzewalna, kołki do mocowania warstwy termoizolacji) i urządzeń, dla których podano nazwy producenta wraz z bardzo szczegółowymi danymi technicznymi osiągalnymi jedynie dla produktu wskazanego producenta, nie podając przy tym żadnych kryteriów oceny równoważności dla tychże materiałów i urządzeń do czego Zamawiający jest zobowiązany dla zachowania w postępowaniu zasad uczciwej konkurencji - prosimy o potwierdzenie, że za równoważne Zamawiający dopuszcza użycie materiałów i urządzeń posiadających parametry tożsame z głównymi parametrami materiałów i urządzeń opisanych w projekcie, które to parametry są konieczne dla zapewnienia zasadniczej funkcji przewidzianej dla danego materiału lub urządzenia.

Odpowiedź

Zamawiający dopisuje w § 3 punkt 11 w poniższym brzmieniu:

Zamawiający dopuszcza użycie materiałów i urządzeń posiadających parametry techniczne, jakościowe oraz funkcjonalne tożsame z głównymi parametrami technicznymi, jakościowymi oraz funkcjonalnymi materiałów i urządzeń opisanych w projekcie, które to parametry są konieczne dla zapewnienia zasadniczej funkcji przewidzianej dla danego materiału lub urządzenia.

 

Pytanie 9

Stolarka okienna i drzwiowa z PCV wg instrukcji producenta
W  budynku zaprojektowano okna z PVC wielokomorowego, jednoramowe szklone szkłem zespolonym
zwykłym o wymiarach zgodnych z załączonym zestawieniem o współczynniku przenikania ciepła Uw ≤
0,9 W/(m2·K), Rw 35 dB.

Proszę o potwierdzenie, czy parametr Rw 35 dB ma być spełniony dla całego okna czy dla samego pakietu szybowego.

Odpowiedź

Parametr Rw ma być spełniony dla całego okna.

 

 

UWAGA !

I. Zamawiający przesunął ponownie termin składania ofert dla wszystkich części zamówienia na dzień 04.11.2021 r.

II. Zakres zmian wprowadzonych jako autopoprawki Zamawiajacego.

1. Uzupełniono przedmiary o wersję edytowalną oraz poprawiono niektóre pozycje obmiarowe. W związku z tym, zamieszczono nowe przedmiary dla wszystkich części zamówienia, a poprzednie, nieaktualne usunięto ze strony www.

2. Zmieniono i załączono nowy projekt umowy (załącznik nr 6)

3. Zmieniono i załączono nową Specyfikację Warunków Zamówienia - poprawka na stronie 10, pkt. 4.5. ppkt. 4.

Nowy zapis: „…zmniejszenie zakresu przedmiotu zamówienia maksymalnie o 25% w stosunku do jego pełnego zakresu opisanego w swz, …”,

zamiast pierwotnego:  „...zmniejszenie zakresu przedmiotu zamówienia maksymalnie o 10% w stosunku do jego pełnego  zakresu opisanego w swz,...”

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                       Burmistrz Zatora

                                                                                                                                                                       Mariusz Makuch

                                                                                                                                                                       /podpis elektroniczny/

  Nazwa pliku Data publikacji Rozmiar Pobierz
Kategoria: Powiązane pliki [ 4 ]
Pytania i odpowiedzi 21 10 2021-sig.pdf Pytania i odpowiedzi 21 10 2021-sig.pdf 21-10-21 14:24 765.5KB Pytania i odpowiedzi 21 10 2021-sig.pdf pobierz
SWZ_3 szkoły poprawiony 21.10.2021 r.- ostateczny  -sig.pdf SWZ_3 szkoły poprawiony 21.10.2021 r.- ostateczny -sig.pdf 21-10-21 14:28 1.05MB SWZ_3 szkoły poprawiony 21.10.2021 r.- ostateczny  -sig.pdf pobierz
Zał. nr 5 Opis przedmiotu zamówienia_cz1 przedmiary poprawione.zip Zał. nr 5 Opis przedmiotu zamówienia_cz1 przedmiary poprawione.zip 21-10-21 14:25 22.85MB Zał. nr 5 Opis przedmiotu zamówienia_cz1 przedmiary poprawione.zip pobierz
Zał. nr 6 poprawiony projekt umowy 21.10.2021 r. .pdf Zał. nr 6 poprawiony projekt umowy 21.10.2021 r. .pdf 21-10-21 14:34 606.58KB Zał. nr 6 poprawiony projekt umowy 21.10.2021 r. .pdf pobierz

Wprowadził: Marcin Stramecki 2021-10-21 14:24
Agencja Interaktywna IntraCOM.pl
Urząd Miejski Zator Plac Marszałka
Józefa Piłsudskiego 1,
32-640 Zator
Telefon:
+48 33 841 22 12
E-mail:
gmina@zator.pl